Kindred Group
Valberedningen i Kindred Groups förslag inför kommande årsstämma (Cision)

2019-02-14 15:59
Inför årsstämman den 14 maj 2019 föreslår Kindred Group plc:s valberedning omval av följande styrelseledamöter: · Helen Barnekow · Peter Boggs · Gunnel Duveblad · Stefan Lundborg · Anders Ström Valberedningen föreslår också nyval av två ledamöter: · Erik Forsberg · Carl-Magnus Månsson Erik Forsberg, född 1971, är verksam som rådgivare till privata och publika företag samt är styrelseledamot i Stillfront Group (publ). Han har tidigare varit verksam som CFO för Intrum (publ) under 2011-2018, CFO för Cision (publ) under 2008-2011 samt affärsområdes-CFO och Treasurer vid EF Education under 2001-2008. Erik Forsberg har omfattande erfarenhet som CFO, särskilt inom finansiering, förvärv och fusioner. Han har en civilekonomexamen från Handelshögskolan i Stockholm. Carl-Magnus Månsson, född 1966, är sedan 2009 VD och koncernchef på IT- och management-konsultbolaget Acando AB, noterat på Nasdaq Stockholm midcap. Carl-Magnus har tidigare innehaft flera internationella roller inom Ericsson-koncernen. Sedan 2016 är Carl-Magnus styrelsemedlem i Asiakastieto Group Plc, verksamt inom digitala tjänster avseende affärs- och kreditinformation i Norden och noterat på Nasdaq OMX Helsingfors midcap. Carl-Magnus har studerat Tillämpad Fysik och Elektronik vid Linköpings Universitet. De två oberoende styrelseledamöterna Kristofer Arwin och Peter Friis har meddelat valberedningen att de inte ställer upp för omval. Kristofer, som invaldes 2008, och Peter, som invaldes 2014, har båda gjort en utomordentligt viktigt insats genom sina erfarenheter inom finans och med sin affärsmässiga kompetens. Årsstämman äger rum den 14 maj 2019 i Stockholm och kallelse kommer att publiceras i början av april.

Kindred Group - I dag