Bygghemma Group överträffade förväntningarna under Black Friday-veckan med en försäljningsökning på ca 50%


3 december, 2019

”När vi nu summerar vår satsning i år på Black Friday kan vi konstatera att vi tagit ett viktigt steg framåt när det gäller vår målinriktade satsning på sociala medier, mobile-first och en utvecklad modell för kundanpassade erbjudanden med hjälp av bland annat AI. Jag vill därför passa på att tacka alla våra närmare 1 300 medarbetare för ett fantastiskt arbete med att underlätta och förbättra våra kunders köpupplevelse i enlighet med vår mission – “We make living easy”. Extra roligt är att det framför allt är våra egna varumärken som drivit försäljningen”, kommenterar Martin Edblad, tf. vd och koncernchef för Bygghemma Group.   Bygghemma Groups samlade satsning på Black Friday genomfördes utifrån de två plattformar som driver koncernens samtliga varumärken. På den ena plattformen, som driver DIY-segmentets försäljning av produkter inom primärt hem och trädgård, ingår varumärken som Bygghemma, Stonefactory, Taloon, Netrauta, Byghjemme, VVSKupp och Polarpumpen mfl. och på den andra plattformen, som driver heminredningssegmentets försäljning inom möbler, heminredning och belysning, ingår varumärken som Chilli, Trademax, Furniturebox, Kodin1 och Lampgallerian mfl. Verksamheterna delar digital kompetens och utveckling. Totalt erbjuder Bygghemma Group över 500 000 produkter och har cirka 180 miljoner besök som genererar omkring 1,9 miljoner ordrar per år på de olika siterna. Drygt 40 procent av försäljningen utgörs av egna varumärken och produkter, medan övrig försäljning utgörs av externa varumärken.    För mer information, vänligen kontakta: Martin Edblad, t.f. vd och koncernchef för Bygghemma Group Telefon: +46 (0) 734 246 851. E-post: martin.edblad@bygghemmagroup.se Denna information är sådan information som Bygghemma Group är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 3 december 2019 kl 08:00 CET. Om Bygghemma Group Bygghemma Group är den ledande onlinebaserade leverantören av hemförbättringsprodukter i Norden. Vi erbjuder våra kunder ett brett produktsortiment till attraktiva priser med bekväm hemleverans. Vi bedriver verksamhet inom två segment, DIY och heminredning, där DIY innefattar försäljning av produkter från välkända varumärken för hem och trädgård och heminredning innefattar försäljning av möbler och dekorationsprodukter, huvudsakligen under egna varumärken. Inom Bygghemma Group ingår många olika online-butiker inklusive www.bygghemma.se, www.trademax.se, www.chilli.se, www.furniturebox.se, stonefactory.se (https://www.stonefactory.se/) och lampgallerian.se (https://www.lampgallerian.se/). Bygghemma Group omsatte ca 5 miljarder kronor 2018, har huvudkontor i Malmö och är noterat på Nasdaq Stockholm, Mid Cap.

Ämnen i artikeln


BHG Group

Senast

27,08

1 dag %

10,44%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

OMX Stockholm 30

1 DAG %

0,14%

Senast

2 528,72

1 mån
Loading market data...
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Palutko Macéus
Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.
Affärsvärlden
AFV
Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.
Annons
Introduce
för börsens små- och medelstora företag.
Annons
Investtech
Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.
Bygghemma Group överträffade förväntningarna under Black Friday-veckan med en försäljningsökning på ca 50% - Placera.se