Shortcut Media
Shortcut Media minskar förlusten - ska se över kostnadsbasen i Stockholm (Finwire)
Filmproduktionsbolaget Shortcut Media redovisar en både minskande omsättning och lägre förlust under det tredje kvartalet jämfört med samma period året innan.
Omsättningen sjönk till 14,3 miljoner kronor (15,3).
Ebitda-resultatet blev -2,3 miljoner kronor (-3,8).
Ebita-resultatet blev -2,4 miljoner kronor (-4,5).
Rörelseresultatet blev -3,6 miljoner kronor (-8,4).
Resultatet före skatt var -3,7 miljoner kronor (-8,8).
Resultatet efter skatt blev -3,2 miljoner kronor (-8,8), och per aktie -0,26 kronor (-0,82).
Tillförordnade vd Lennart Larsson uppger att förlusten under perioden inte är tillfredsställande. Utifrån rapporten framgår det att det är Stockholm som utgör ett sänke, medan verksamheterna i Göteborg och Söderhamn utvecklas starkt med god lönsamhet. Bolaget tänker därför nu se över kostnaderna i Stockholm.
"Arbetet med att se över kostnadsbasen för att anpassa verksamheten efter rådande marknadsklimat kommer att fortgå in i fjärde kvartalet", säger Larsson.
Shortcut Media, Mkr | Q3-2022 | Q3-2021 | Förändring |
Nettoomsättning | 14,3 | 15,3 | -6,5% |
EBITDA | -2,3 | -3,8 | |
EBITA | -2,4 | -4,5 | |
Rörelseresultat | -3,6 | -8,4 | |
Resultat före skatt | -3,7 | -8,8 | |
Nettoresultat | -3,2 | -8,8 | |
Resultat per aktie, kronor | -0,26 | -0,82 |
Reno Santic
Nyhetsbyrån Finwire
https://twitter.com/finwire
newsroom@finwire.se