STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) BHG Group, e-handlare inom bygg- och heminredningsprodukter, har enligt bolagets vd Gustaf Öhrn som främsta taktiska prioriteringar under 2025 att öka bolagets marknadsandel i en starkare marknad samt bibehålla bolagets kostnadsnivåer med sikte på att få hävstång på fasta kostnader och därmed öka lönsamheten. Därtill ska BHG fortsatt förbättra kundnöjdheten.

Det framgår av vd-ordet i rapporten.

"Vi har som målsättning att växa mer än vår adresserbara marknad och på sikt uppnå en justerad ebit-marginal om 7 procent med ett första delmål att nå vår förpandemiska lönsamhetsnivå om justerad ebit-marginal på 5 procent",skriver Gustaf Öhrn i vd-ordet.

BHG:s vd sett en förbättrad marknad hittills i år jämfört med föregående år. Efterfrågan i det andra kvartalet påverkades dock negativt av förhållandevis kallt väder i maj som är kvartalets största försäljningsmånad. Den underliggande marknaden fortsätter att växa, enligt Gustaf Öhrn.

Börsredaktionen Nyhetsbyrån Direkt

+46 8 5191 7911

borsdesken.direkt@direkt.se

Ämnen i artikeln

BHG Group

Senast

25,68

1 dag %

4,65%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Placera

Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.

Affärsvärlden
AFV

Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.

Annons
Introduce

för börsens små- och medelstora företag.

Annons
Investtech

Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.