STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Hygienbolaget Essitys andra kvartal präglades av en svag konjunktur och osäker omvärld, vilket resulterade i en begränsad volymtillväxt.

Det skriver vd Ulrika Kolsrud i delårsrapporten.

Den organiska tillväxten i kvartalet landade på 1,9 procent.

Inom Consumer Goods var tillväxten enligt vd:n stark för Incontinence Products Retail och Feminine Care medan marknaden för Baby Care fortsatte vara utmanande med låga födelsetal och hård konkurrens. Minskad aktivitet inom hotell- och restaurangsektorn resulterade i lägre efterfrågan inom Professional Hygiene och inom vårdsektorn påverkade sämre förutsättningar på vissa marknader försäljningen för Incontinence Products Health Care negativt.

Börsredaktionen +46 8 51917911 https://twitter.com/Borsredaktion

Nyhetsbyrån Direkt

Ämnen i artikeln

Essity B

Senast

245,60

1 dag %

−0,77%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Placera

Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.

Affärsvärlden
AFV

Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.

Annons
Introduce

för börsens små- och medelstora företag.

Annons
Investtech

Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.