XMReality
XMReality AB (publ) erhåller ägarlån (MFN)

2024-05-13 17:35

XMReality AB (publ) erhåller bryggfinansiering i form av ägarlån om 1,5 MSEK.

Som kommunicerats i pressmeddelandet den 12 april 2024 har XMReality behov av ytterligare kapital för att kunna fortsätta genomföra bolagets strategi och nå målet om lönsamhet.

I syfte att överbrygga behovet på kort sikt och fortsätta arbetet framåt har XMReality tagit upp ägarlån om 1,5 MSEK till marknadsmässiga villkor. Lånen löper till slutet av 2024, med en årsränta på 20 procent.

Styrelsen i XMReality fortsätter arbeta för att säkerställa verksamhetens fortsatta rörelsekapitalbehov genom upptagande av lån och/eller emission.

För mer information, vänligen kontakta:
Andreas Jonsson, VD XMReality
E-post: andreas.jonsson@xmreality.com

Om XMReality
XMReality AB (publ) utvecklar och säljer lösningar som revolutionerar kunskapsöverföring via så kallad förstärkt verklighet - Augmented Reality (AR). Företaget är marknadsledande inom vägledning på distans (remote guidance) där man via AR kan guida en person på plats för att lösa problem eller förhindra att de uppstår. Produkten används globalt i mer än 60 länder. Nestlé, Electrolux, Sidel och Heineken är några av de mer än 150 kunderna. XMReality är baserat i Linköping och USA och är noterat på Nasdaq First North Growth Market (ticker: XMR). För mer information, besök: www.xmreality.com

Denna information är sådan information som XMReality är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 2024-05-13 17:35 CEST.

Bifogade bilder
XMReality