THULE
NYA PRODUKTER BLIVIT MYCKET VÄL MOTTAGNA ENL VD (Direkt)
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) "Året har börjat bra. Försäljningen ökade, lönsamheten var god och våra nya produkter har blivit mycket väl mottagna. Fler nya produkter lanseras kommande kvartal och vi ser nu fram emot en intensiv vårsäsong".
Så inleder Mattias Ankarberg sitt vd-ord i Thules rapport för det första kvartalet.
"Nya Thule-produkter fortsätter driva försäljningstillväxt även i en utmanande marknad. Som förväntat utvecklades försäljningen för cykelrelaterade produkter starkt, samtidigt som försäljningen minskade inom RV Products där branschen genomgår en svagare period", skriver vd:n vidare.
Thules rörelsemarginal i kvartalet sjönk till 17,0 procent (17,2).
"I nivå med föregående år trots att årets rekordmånga produktlanseringar innebär högre kostnader under framför allt första halvan av året", kommenterar Mattias Ankarberg,
Börsredaktionen +46 8 51917911 https://twitter.com/Borsredaktion
Nyhetsbyrån Direkt