RugVista
RugVista Group AB (publ) utser Peter Rosenfors till Chief Technology Officer (Cision)

2021-12-01 08:15

RugVista Group har utsett Peter Rosenfors till ny Chief Technology Officer (CTO) från och med den 1 december 2021. Detta sker efter att Ludvig Friberger har beslutat att ta ett steg tillbaka från den dagliga verksamheten och i stället fokusera på sin roll som medlem i RugVista Groups styrelse.

Peter Rosenfors, som började hos RugVista i september i år, har nästan 20 års erfarenhet inom teknologi, teknisk strategi, utvecklingsplanering och arkitektur samt ledarskap. Han kommer närmast från CDON där han var Chief Technology Officer med ansvar för marknadsplatsens tekniska plattform. Dessförinnan har Peter arbetat på Axis Communications, Palette Software, FordonsData Nordic och EDP Consult.

”Vi har stora strategiska ambitioner tillsammans med flertalet initiativ och Peter är en nyckelperson i teamet som kommer hjälpa oss att uppnå våra målsättningar. Peter har redan efter ett par månader bevisat att han är rätt person att ta över ansvaret för vår nuvarande och framtida tekniska plattform och jag är jätteglad att ha Peter som ny CTO”, säger VD Michael Lindskog. ”Jag vill också ta tillfället i akt att tacka Ludvig för hans enastående bidrag i att bygga organisationen som vi är idag och jag ser fram emot det fortsätta arbetet tillsammans med Ludvig som en del av styrelsen.”

”Jag var med och grundade bolaget 2005 och har, först som VD och de senaste åren som CTO, kämpat hårt för att bygga bolaget till vad det är idag. Jag är stolt över det fantastiska team vi har på plats och jag känner mig nu helt trygg med att lämna över stafettpinnen” säger Ludvig Friberger medgrundare, avgående CTO och tidigare VD. ”Peter är utan tvekan rätt person att leda den framtida utvecklingen av RugVistas tekniska plattform.”

Michael Lindskog, VD

Epost: InvestorRelations@rugvistagroup.com

Om RugVista Group AB (publ)

RugVista Group är en av de ledande europeiska ”direct-to-consumer”-onlineplattformarna för mattförsäljning via webbutiker tillgängliga på 20 olika språk genom varumärkena RugVista och CarpetVista. Bolaget grundades 2005 och erbjuder ett brett och relevant utbud av kvalitativa design- och traditionella mattor. RugVista Group erbjuder kunder inom EU fri frakt och kostnadsfri retur. Verksamheten är indelad i tre segment: Privatpersoner (B2C), Företagskunder (B2B), samt Marknadsplatser & Övrigt (MPO). Privatpersoner representerar konsumentmarknaden och är RugVista Groups huvudsakliga segment.

Antalet medarbetare inom RugVista Group AB (publ) är cirka 80 FTE:er och bolaget har sitt huvudkontor i Limhamn. Koncernens aktier handlas på Nasdaq First North Premier Growth Market under symbolen ”RUG”.

RugVista Group - I dag