Maximum Entertainment
Diesel Legacy: The Brazen Age Playtest Nu Tillgängligt För Modiga Co-Op Fighters (MFN)

2023-12-13 19:00

Stockholm, Sverige – (13 december 2023) – Maximum Entertainment AB (Nasdaq: MAXENT B) lanserade idag det helt nya speltestet för co-op fightingspelet Diesel Legacy: The Brazen Age på Steam.

Upplev den kommande fightingspelets omvälvande bansystem med två nya karaktärer och uppdaterad spelmekanik i Steam-speltestet som pågår fram till den 3 januari 2024: https://store.steampowered.com/app/1959140/Diesel_Legacy/

Dagens speltest innehåller en mängd spelbart innehåll som aldrig visats förut, inklusive två nya karaktärer: Nyra, en flerarmad gripare, och Eleanora, en maffiaboss i vardande med dödliga gängassistenter. De ansluter sig till de tidigare tillgängliga karaktärerna Rotwang, Rory, Ruby och Fritz, som alla debuterade i betatestet i juni. Vid sidan av dessa nya karaktärer finns ett helt nytt "Free for All"-läge tillgängligt: fyra spelare, tre banor, vinnaren tar hem allt. Vem vill dela äran när de kan ta den för sig själv? Slutligen har en mängd tekniska uppdateringar och balansändringar lagts till i spelet, inklusive nya alternativ för fallna karaktärer som avrundar upplevelsen. Se den nya trailern som visar upp all pulshöjande action här: https://youtu.be/ClMQBWOW6PA

Diesel Legacy: The Brazen Age vänder upp och ner på den traditionella fightingformeln genom att placera 2v2 co-op matcher lokalt och online i centrum på arenan. Spelet har unika spelbara karaktärer, flera varierade banor och ett innovativt ”3-lane system”, som erbjuder förödande attacker och meningsfulla förändringar i lagdynamik och matchups mot en underbar, handritad bakgrund med Dieselpunk-motiv.

Matcherna är praktiskt taget laggfria tack vare studions helt nya proprietära RealMatch™ rollback netcode, vilket säkerställer att spelare inte missar ett enda slag i någon onlinematch. Diesel Legacy: The Brazen Age har också omfattande tränings- och story-lägen och låter spelare gå matcher mot AI-motståndare för att finslipa sina färdigheter.

Diesel Legacy: The Brazen Age kommer att lanseras på PC, PlayStation® 4 & 5, Xbox One, Xbox Series X|S och Nintendo Switch vid ett senare tillfälle.

Läs mer om Diesel Legacy: The Brazen Age på www.DieselLegacy.com följ @diesellegacy på X, Instagram, TikTok, Twitch och Facebook. Gå med i Diesel Legacy Discord här: http://discord.gg/q9CmSWUHjw

Om Maximum Entertainment

Maximum Entertainment är ett globalt underhållningsbolag dedikerat till att skapa högkvalitativa upplevelser som spänner över hela värdekedjan av dataspel, inklusive utveckling, publicering, transmedia, försäljning och operations. Maximum Entertainment erbjuder samarbetsresurser till sina partners, genom inhouse-förlag som är Maximum Games, Modus Games, Merge Games och Just For Games, samt genom dess utvecklingsavdelning, Modus Studios. Med över 300 titlar i sin katalog, har Maximum Entertainment samarbeten med de främsta kreatörerna och franchiserna runt om i världen för att leverera magi åt spelaren inom alla. Maximum Entertainment har kontor världen över och sysselsätter mer än 200 medarbetare. Besök Maximum Entertainment på www.maximument.com.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Christina Seelye, vd och koncernchef
E-post: ceo@maximument.com | Tel: +46 8 490 094 98

För mer information om bolaget och investeringar, kontakta ir@maximument.com.

Certified Adviser
Augment Partners AB, info@augment.se, tel +46 (0) 8 604 22 55, är Maximum Entertainment AB:s Certified Adviser.

Bifogade bilder

Playtest LIVE1080p