Kraft Heinz
Kraft Heinz kan sälja indiskt varumärke för runt 1 miljard dollar - Livemint (Finwire)
2018-06-19 09:51
Kraft Heinz kan sälja indiska varumärket Complan för en miljard dollar. Heinz jobbar med en rådgivare för att bedöma intresset i verksamheten. Varumärket skulle kunna locka lokala företag, enligt anonyma källor till Livemint.
Indien skulle kunna vara bland de snabbaste växande marknaderna för hälsodryck men det finns utmaningar, bland annat ökade regleringshinder, säger Arun Kejriwal, grundare av Kejriwal Research and Investment Services Pvt. i Mumbai.
Complan är ett mjölkvarumärke riktat till barn i Indien som köptes upp av Heinz 1994 från Glaxo.
Indien skulle kunna vara bland de snabbaste växande marknaderna för hälsodryck men det finns utmaningar, bland annat ökade regleringshinder, säger Arun Kejriwal, grundare av Kejriwal Research and Investment Services Pvt. i Mumbai.
Complan är ett mjölkvarumärke riktat till barn i Indien som köptes upp av Heinz 1994 från Glaxo.
Gabriel Ounasvuori
Nyhetsbyrån Finwire
Nyhetsbyrån Finwire