G5 Entertainment AB
Delårsrapport januari – september 2016 (Cision)

2016-11-03 08:35
Juli – september 2016 · Koncernens intäkter för perioden var 126,5 (96,1) MSEK, en ökning med 32 procent jämfört med samma period föregående år · Rörelseresultatet för perioden var 13,1 (4,8) MSEK, en ökning med 174 procent jämfört med samma period föregående år · Resultat efter skatt uppgick till 10,9 (3,2) MSEK · Resultat per aktie för perioden, före och efter utspädning, var 1,24 (0,36) SEK · Kassaflöde före finansieringsverksamhet uppgick till 20,8 (-0,3) MSEK · För free-to-play-spelen var det genomsnittliga antalet Monthly Active Users (MAU) 3,8 miljoner, en ökning med 19 procent jämfört med samma period föregående år. Antalet genomsnittliga Monthly Unique Payers (MUP) var 120,7 tusen, en ökning med 9 procent och genomsnittlig Monthly Average Gross Revenue Per Paying User (MAGRPPU) var 39,9 USD, en ökning med 34 procent jämfört med samma period föregående år · Intäkterna från Free-to-play spel ökade med 39 procent jämfört med motsvarande kvartal föregående år, och stod för 94 (89) procent av de totala intäkterna

G5 Entertainment - I dag