Penser Access: Checkin.com Group - Visar styrka i turbulenta tider - Checkin.com Group (MFN)

2022-08-26 11:00

Fortsätter att imponera...
Omsättningen i Q2 uppgick till 17,6 mkr vs vårt estimat om 17,1 mkr. Det motsvarar en 75%-ig organisk tillväxt och en tillväxt om 111% y/y. Drivande var bolagets höga Net Rentention Rate (NRR) om 137% i kvartalet. NRR bekräftar styrkan i bolagets affärsmodell och vi bedömer att den kommer vara en motor i målet om en omsättning på 500 mkr 2025. I dagsläget har bolaget ett momentum som indikerar att målet t om kan slås.

...hög konfidens i estimaten...
Givet att bolaget flaggar för att den tyska marknaden kommer vara utmanande i närtid sänker vi våra försäljningsestimat med ca 3% för 2022. Vi bedömer att bolagets satsning i Nordamerika kommer att börja generera substantiell försäljning under 2023-2025. Vi höjer därför våra intäktsestimat med i snitt 3% för perioden. Då bolaget nått break even snabbare än våra prognoser höjer vi EBITDA-estimaten med i snitt 4%.

...men bibehållet motiverat värde
Trots den starka rapporten lämnar vi vårt motiverade värde oförändrat. Den positiva effekten av höjda estimat tas ut av högre avkastningskrav för bolag i Checkins segment. Vi anser att bolagets värdering är attraktiv i dagsläget då man handlas till en implicit WACC om ca 20%.

Läs den fullständiga analysen, publicerad 26-08-2022 kl. 08:53: https://docs.penser.se/a/3013/Checkin20220826.pdf
Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på https://epaccess.penser.se/