STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Spotlightlistade Phase Holographic, verksamt inom medicinteknik, redovisar en nettoomsättning på 2,7 miljoner kronor (1,8) för det andra kvartalet, augusti-oktober, i det brutna räkenskapsåret 2022/2023.

Onlineförsäljningsstrategin fortsätter att leverera, enligt vd Peter Egelberg. Efter en kraftig uppgång i september har antalet kundförfrågningar fortsatt att öka, vilket låg bakom den högre försäljningen för perioden.

Den intensifierade marknadsföringen online har enligt vd gjort kunderna medvetna om bolagets Holomonitor-produkter och ytterligare etablerat företagets icke-invasiva teknik för cellavbildning, men också ökat golvet för marknadsföringskostnaderna. Enligt Peter Egelberg väntas dock detta golv ligga relativt stabilt framöver och marknadsföringskostnaden per såld enhet väntas sjunka när försäljningen ökar.

Rörelseresultatet före av- och nedskrivningar, ebitda, uppgick till -4,3 miljoner kronor (-2,7) och nettoresultatet blev -5,3 miljoner kronor (-3,9). Bruttomarginalen var 59 procent (93).

David Djuphammar +46 8 5191 7913

Nyhetsbyrån Direkt



Phase Holographic

Senast

1,18

1 dag %

0,86%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån