ORGANISK TILLVÄXT +2,1% 1 KV (EST +4,1%)
24 april, 07:05
24 april, 07:05
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Hygienbolaget Essitys organiska försäljningstillväxt uppgick till 2,1 procent i det första kvartalet 2025, framgår det av delårsrapporten.
Väntat var en organisk tillväxt om 4,1 procent enligt Infronts sammanställning av åtta analytikers prognoser.
För affärsområdet Health & Medical, som inkluderar produkter inom bland annat inkontinens, sårvård och kompressionsbehandling, var tillväxten 1,7 procent organiskt. Analytikersnittet låg på +3,5 procent.
Affärsområdet Consumer Goods, hygienprodukter som säljs i detaljhandeln, visade en organisk tillväxt om 2,9 procent. Här låg snittestimatet på +4,5 procent.
För Professional Hygiene, mjukpapper för storförbrukare under varumärket Tork, ökade försäljningen organiskt med 0,7 procent. Här låg snittprognosen på +3,7 procent.
Börsredaktionen +46 8 51917911 https://twitter.com/Borsredaktion
Nyhetsbyrån Direkt
24 april, 07:05
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Hygienbolaget Essitys organiska försäljningstillväxt uppgick till 2,1 procent i det första kvartalet 2025, framgår det av delårsrapporten.
Väntat var en organisk tillväxt om 4,1 procent enligt Infronts sammanställning av åtta analytikers prognoser.
För affärsområdet Health & Medical, som inkluderar produkter inom bland annat inkontinens, sårvård och kompressionsbehandling, var tillväxten 1,7 procent organiskt. Analytikersnittet låg på +3,5 procent.
Affärsområdet Consumer Goods, hygienprodukter som säljs i detaljhandeln, visade en organisk tillväxt om 2,9 procent. Här låg snittestimatet på +4,5 procent.
För Professional Hygiene, mjukpapper för storförbrukare under varumärket Tork, ökade försäljningen organiskt med 0,7 procent. Här låg snittprognosen på +3,7 procent.
Börsredaktionen +46 8 51917911 https://twitter.com/Borsredaktion
Nyhetsbyrån Direkt
Aktier
Bostadsmarknaden
Aktier
Bostadsmarknaden
1 DAG %
Senast
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 517,79