Meko skapar en ny division för satsning på egna varumärken


27 maj, 09:16

Bildelskedjan Meko utökar satsningen på egna varumärken inom reservdelar och tillbehör för verkstäder och bilägare. En ny division skapas med målet att stärka erbjudandet på koncernens samtliga marknader. Det framgår av ett pressmeddelande.

Meko har sedan många år egna varumärken för reservdelar och biltillbehör. Bland floran av egna varumärken märks exempelvis Promeister, Carwise och Kraft. Meko är verksamma i åtta länder.

Henrik Pettersson har utsetts till chef för att leda den nya divisionen. Han är i dag chef för produktavdelningen i Mekos svenska verksamhet.

Henrik Öhlin
henrik.ohlin@finwire.se, 0703-21 06 99
Nyhetsbyrån Finwire

Ämnen i artikeln

MEKO

Senast

113,00

1 dag %

0,18%

1 dag

1 mån

1 år

Senaste nytt
Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Palutko Macéus
Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.
Affärsvärlden
AFV
Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.
Annons
Introduce
för börsens små- och medelstora företag.
Annons
Investtech
Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.