Onlinepriserna i USA föll 3,3 procent i mars - Adobe


28 april, 10:38

De amerikanska onlinepriserna sjönk med 3,3 procent i årstakt i mars och har därmed sjunkit 31 månader i rad. Det visar Adobe Digital Price Index, DPI, som drivs av Adobe Analytics. I månadstakt steg priserna 0,4 procent.

Priserna föll i mars för 14 av de 18 kategorier som Adobe mäter, bland annat elektronik med prisminskningar om 3,3 procent i årstakt och kläder med 8,5 procent i årstakt.

Livsmedelspriserna online sjönk med 0,4 procent i mars i årstakt och var 0,2 procent högre jämfört med månaden innan.. Livsmedelspriserna har trendmässigt dämpats sedan den rekordhöga ökningen från september 2022, då priserna steg med 14,3 procent på årsbasis. Konsumenter handlar trendmässigt mer matvaror på nätet och denna kategori har gått i linje med konsumentprisindex, skriver Adobe.

Reno Santic
Nyhetsbyrån Finwire
https://twitter.com/finwire
newsroom@finwire.se

Rapportperioden

Marknadsöversikt

OMX Stockholm 30

1 DAG %

−0,67%

Senast

2 411,77

1 mån
Loading market data...
Senaste aktieanalyserna på Placera
Senaste aktieanalyserna på Placera
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Palutko Macéus
Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.
AFV
AFV
Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.
Annons
Introduce
för börsens små- och medelstora företag.
Annons
Investtech
Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.
Börsen idag
Börsen idag
Här hittar du våra artiklar om börsen idag.