Onlinepriserna i USA föll 3,3 procent i mars - Adobe
28 april, 10:38
28 april, 10:38
De amerikanska onlinepriserna sjönk med 3,3 procent i årstakt i mars och har därmed sjunkit 31 månader i rad. Det visar Adobe Digital Price Index, DPI, som drivs av Adobe Analytics. I månadstakt steg priserna 0,4 procent.
Priserna föll i mars för 14 av de 18 kategorier som Adobe mäter, bland annat elektronik med prisminskningar om 3,3 procent i årstakt och kläder med 8,5 procent i årstakt.
Livsmedelspriserna online sjönk med 0,4 procent i mars i årstakt och var 0,2 procent högre jämfört med månaden innan.. Livsmedelspriserna har trendmässigt dämpats sedan den rekordhöga ökningen från september 2022, då priserna steg med 14,3 procent på årsbasis. Konsumenter handlar trendmässigt mer matvaror på nätet och denna kategori har gått i linje med konsumentprisindex, skriver Adobe.
Reno Santic
Nyhetsbyrån Finwire
https://twitter.com/finwire
newsroom@finwire.se
28 april, 10:38
De amerikanska onlinepriserna sjönk med 3,3 procent i årstakt i mars och har därmed sjunkit 31 månader i rad. Det visar Adobe Digital Price Index, DPI, som drivs av Adobe Analytics. I månadstakt steg priserna 0,4 procent.
Priserna föll i mars för 14 av de 18 kategorier som Adobe mäter, bland annat elektronik med prisminskningar om 3,3 procent i årstakt och kläder med 8,5 procent i årstakt.
Livsmedelspriserna online sjönk med 0,4 procent i mars i årstakt och var 0,2 procent högre jämfört med månaden innan.. Livsmedelspriserna har trendmässigt dämpats sedan den rekordhöga ökningen från september 2022, då priserna steg med 14,3 procent på årsbasis. Konsumenter handlar trendmässigt mer matvaror på nätet och denna kategori har gått i linje med konsumentprisindex, skriver Adobe.
Reno Santic
Nyhetsbyrån Finwire
https://twitter.com/finwire
newsroom@finwire.se
Placera granskar fondjättarna
Analys
Rapportperioden
Placera granskar fondjättarna
Analys
Rapportperioden
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 411,77