SATSAR MER PÅ REGIONALISERING
Igår, 07:17
Igår, 07:17
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Volvo Cars ser ett behov av att anpassa sig till en mer regionaliserad värld. Det innefattar en mer fokuserad strategi för varje region när det gäller produkt, teknik, tillverkning och kommersiell utformning.
Det skriver vd Håkan Samuelsson i delårsrapporten för det första kvartalet.
Företaget kommer att ge sina regioner möjlighet att bättre möta kundernas behov och se till att de är mer motståndskraftiga och redo för tillväxt, heter det.
"Företagets första prioritet blir att fokusera på marknaderna i USA och Kina. I Kina kommer man att anpassa sig fortare till den snabbt föränderliga bilsektorn och kundernas krav, och företaget ser över möjligheten att ge marknaden ett större operativt ansvar. Volvo Cars kommer snart att presentera sin första laddhybrid med utökad räckvidd i Kina - ett bra exempel på förmågan att skräddarsy produkter efter olika kundbehov på olika marknader", skriver Volvo Cars-chefen.
Volvo Cars genomför även en strategisk omstrukturering av sin verksamhet i USA och har skapat en ny region som heter Americas, innefattande marknaderna i USA, Kanada och Latinamerika. Americas kommer att ledas av Luis Rezende, samtidigt som Mike Cottone kommer att lämna Volvo Cars efter närmare 20 år i tjänst.
"Omstruktureringen förenklar ytterligare företagets globala verksamhet genom tre strömlinjeformade regioner; Americas, Större Kina samt Europa och resten av världen", uppger Håkan Samuelsson.
I USA kommer Volvo Cars att förtydliga det produktutbud som behövs för tillväxt och hur man bättre kan utnyttja sin befintliga tillverkningskapacitet där under de kommande åren - genom att producera fler bilar där de säljs, skriver Volvo Cars-chefen som tidigare har antytt att bolaget kan komma att behöva tillverka fler bilar lokalt i USA.
Johan Lind +46 8 5191 7954
Nyhetsbyrån Direkt
Igår, 07:17
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Volvo Cars ser ett behov av att anpassa sig till en mer regionaliserad värld. Det innefattar en mer fokuserad strategi för varje region när det gäller produkt, teknik, tillverkning och kommersiell utformning.
Det skriver vd Håkan Samuelsson i delårsrapporten för det första kvartalet.
Företaget kommer att ge sina regioner möjlighet att bättre möta kundernas behov och se till att de är mer motståndskraftiga och redo för tillväxt, heter det.
"Företagets första prioritet blir att fokusera på marknaderna i USA och Kina. I Kina kommer man att anpassa sig fortare till den snabbt föränderliga bilsektorn och kundernas krav, och företaget ser över möjligheten att ge marknaden ett större operativt ansvar. Volvo Cars kommer snart att presentera sin första laddhybrid med utökad räckvidd i Kina - ett bra exempel på förmågan att skräddarsy produkter efter olika kundbehov på olika marknader", skriver Volvo Cars-chefen.
Volvo Cars genomför även en strategisk omstrukturering av sin verksamhet i USA och har skapat en ny region som heter Americas, innefattande marknaderna i USA, Kanada och Latinamerika. Americas kommer att ledas av Luis Rezende, samtidigt som Mike Cottone kommer att lämna Volvo Cars efter närmare 20 år i tjänst.
"Omstruktureringen förenklar ytterligare företagets globala verksamhet genom tre strömlinjeformade regioner; Americas, Större Kina samt Europa och resten av världen", uppger Håkan Samuelsson.
I USA kommer Volvo Cars att förtydliga det produktutbud som behövs för tillväxt och hur man bättre kan utnyttja sin befintliga tillverkningskapacitet där under de kommande åren - genom att producera fler bilar där de säljs, skriver Volvo Cars-chefen som tidigare har antytt att bolaget kan komma att behöva tillverka fler bilar lokalt i USA.
Johan Lind +46 8 5191 7954
Nyhetsbyrån Direkt
Placera granskar fondjättarna
Analys
Rapportperioden
Placera granskar fondjättarna
Analys
Rapportperioden
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 411,77