Vad är det för skillnad mellan "öka" och "köp"?

Jag undrar vad det är för skillnad mellan att "öka" och "köp" som det så ofta står i olika aktierekommendationer? Tacksam för svar!


17 april, 2007

REDAKTIONEN SVARAR: Båda är uttryck för en positiv syn på aktien. Med "öka" avses att aktien bör

kunna utvecklas bättre (5-10 procent) än börsen som helhet (index) och med "köp" att aktien bör kunna överträffa index med bredare marginal. Övriga termer på denna femgradiga skala är Sälj, Minska och Neutral.

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån