Vad är det för skillnad mellan "öka" och "köp"?
Jag undrar vad det är för skillnad mellan att "öka" och "köp" som det så ofta står i olika aktierekommendationer? Tacksam för svar!
17 april, 2007
Jag undrar vad det är för skillnad mellan att "öka" och "köp" som det så ofta står i olika aktierekommendationer? Tacksam för svar!
17 april, 2007
REDAKTIONEN SVARAR: Båda är uttryck för en positiv syn på aktien. Med "öka" avses att aktien bör
kunna utvecklas bättre (5-10 procent) än börsen som helhet (index) och med "köp" att aktien bör kunna överträffa index med bredare marginal. Övriga termer på denna femgradiga skala är Sälj, Minska och Neutral.
Jag undrar vad det är för skillnad mellan att "öka" och "köp" som det så ofta står i olika aktierekommendationer? Tacksam för svar!
17 april, 2007
REDAKTIONEN SVARAR: Båda är uttryck för en positiv syn på aktien. Med "öka" avses att aktien bör
kunna utvecklas bättre (5-10 procent) än börsen som helhet (index) och med "köp" att aktien bör kunna överträffa index med bredare marginal. Övriga termer på denna femgradiga skala är Sälj, Minska och Neutral.
Aktieanalys
Röda börser
Aktieanalys
Röda börser
1 DAG %
Senast
OMX Stockholm 30
−1,41%
(vid stängning)
Elekta
Igår, 17:23
Davidson Kempner ny blankare i Elekta
Invesco
Igår, 15:41
Samla hela världen – i en enda ETF
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
3 145,66