Spotlight Stock Market
Vi lanserar Spotlight Academy (Cision)

2020-06-15 11:21
Spotlight Stock Market tecknar samarbetsavtal med ROPAs digitaltjänst BOARDA med över 90 avsnitt live för företagsledare och styrelser i kapitalmarknaden och lanserar Spotlight Academy.

Spotlight Academy är en digital akademi som utbildar och vägleder noterade bolag för att underlätta för företagsledningar och styrelser. I ett första steg handlar det om informationsgivning, hantering av insiderinformation, riskhantering, bolagsstyrning och strategisk planering. Företagsledningar och styrelser i bolag noterade på Spotlight Stock Market får tillgång till den digitala akademin med start idag. Här delar experter sina strategier och coachar bolag för framgång på börsen. Tillsammans med Boarda och Markets & Corporate Law skapar vi en ”community” för framtida tillväxt - en digital akademi.

”Vår vision har sedan start varit att hjälpa tillväxtbolag att växa. Att ge bolagen möjlighet att fokusera på sin verksamhet och ge dem rätt verktyg för det. Spotlight Academy är ytterligare en produkt som ingår för Spotlightnoterade bolag i Spotlights portfölj och vi är fantastiskt glada över lansera den idag” kommenterar Emelie Jarnesten, Head of Business Operatsions på Spotlight.

“Vår digitala tjänst BOARDA med fler än 90 avsnitt live audio/video, coachning, vägledning, mallar och dokumentation är  skräddarsydd för företagsledningar och styrelser i aktiemarknaden. Här finns allt du behöver för den strategiska planeringen, affärsutveckling, riskhantering, bolagsstyrning, IR och informationsgivning. Tillsammans med Spotlight Stock Market lanserar vi nu Spotlight Academy för alla bolag som är noterade på Spotlight Stock Market. Det här är nästa steg i utvecklingen av den svenska aktiemarknaden, kommenterar Jenny Rosberg, ROPA & BOARDA.

Emelie Jarnesten, Spotlight Stock Market

Mobil 072-151 14 33 och e-post ej@spotlightstockmarket.com

OM SPOTLIGHT

Spotlight är marknadsplatsen där investerare och tillväxtbolag möts. Hos oss är det enklare och tryggare för bolagen att vara noterade. Vi erbjuder en helhetslösning som ökar synligheten för våra bolag genom unika mediesamarbeten. Investerare får genom Spotlight möjlighet att bli delägare i över 170 tillväxtbolag i olika branscher från flera länder, däribland bolag som Bahnhof, Freetrailer och Synthetic MR.