Match tappar på snusmarknaden
Tobaksbolaget Swedish Match fortsätter tappa andelar på den svenska snusmarkanden, visar färska siffror från marknadsinstitutet Nielsen.

31 mars, 2014
Tobaksbolaget Swedish Match fortsätter tappa andelar på den svenska snusmarkanden, visar färska siffror från marknadsinstitutet Nielsen.
31 mars, 2014
Swedish Match volymandel av den svenska snusmarknaden, räknat i antal dosor, uppgick till 69,9 procent under en fyraveckorsperiod mätt fram till den 23 mars 2014. Under föregående fyraveckorsperiod var andelen 70,2 procent.
Det visar siffror, exklusive tobaksbutiker, baserade på data från marknadsinstitutet Nielsen enligt uppgifter till Nyhetsbyrån Direkt.
Swedish Match bedömer att fullprissegmentets andel av den totala svenska snusmarknaden i den senaste mätningen uppgick till 57,5 procent, jämfört med 58,1 procent föregående period. Swedish Match andel av fullprissegmentet uppgick 94,0 procent, jämfört med 94,1 procent föregående fyraveckorsperiod.
Mellanprissegmentet hade en andel på 11,1 procent av den totala snusmarknaden (11,3 föregående period). Swedish Match andel uppgick här till 57,4 procent, jämfört med 57,5 procent föregående fyraveckorsperiod.
Lågprissegmentet hade en andel på 31,4 procent av den totala marknaden (30,6 föregående period). Swedish Match andel uppgick här till 30,2 procent, jämfört med 29,5 procent föregående fyraveckorsperiod.
Swedish Match fullprissnus General hade en marknadsandel på 21,4 procent (21,6), mellanprissnuset Kronan en marknadsandel på 6,4 procent (6,5) och lågprissnuset Kaliber en andel på 9,5 procent (9,0).
Tobaksbolaget Swedish Match fortsätter tappa andelar på den svenska snusmarkanden, visar färska siffror från marknadsinstitutet Nielsen.
31 mars, 2014
Swedish Match volymandel av den svenska snusmarknaden, räknat i antal dosor, uppgick till 69,9 procent under en fyraveckorsperiod mätt fram till den 23 mars 2014. Under föregående fyraveckorsperiod var andelen 70,2 procent.
Det visar siffror, exklusive tobaksbutiker, baserade på data från marknadsinstitutet Nielsen enligt uppgifter till Nyhetsbyrån Direkt.
Swedish Match bedömer att fullprissegmentets andel av den totala svenska snusmarknaden i den senaste mätningen uppgick till 57,5 procent, jämfört med 58,1 procent föregående period. Swedish Match andel av fullprissegmentet uppgick 94,0 procent, jämfört med 94,1 procent föregående fyraveckorsperiod.
Mellanprissegmentet hade en andel på 11,1 procent av den totala snusmarknaden (11,3 föregående period). Swedish Match andel uppgick här till 57,4 procent, jämfört med 57,5 procent föregående fyraveckorsperiod.
Lågprissegmentet hade en andel på 31,4 procent av den totala marknaden (30,6 föregående period). Swedish Match andel uppgick här till 30,2 procent, jämfört med 29,5 procent föregående fyraveckorsperiod.
Swedish Match fullprissnus General hade en marknadsandel på 21,4 procent (21,6), mellanprissnuset Kronan en marknadsandel på 6,4 procent (6,5) och lågprissnuset Kaliber en andel på 9,5 procent (9,0).
Aktier
Analys
BNP
Bostadsmarknaden
Aktier
Aktier
Analys
BNP
Bostadsmarknaden
Aktier
1 DAG %
Senast
Samhällsbyggnadsbolaget i Norden
30 maj, 15:28
SBB avyttrar fastigheter för drygt 1,2 miljarder kronor
Stockholmsbörsen
30 maj, 13:30
Småsurt på Stockholmsbörsen
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 496,04