Vårkollektion lyfte MQ
Vår- och sommarkollektionen, med flera nya modevarumärken, tagits emot väl av MQ:s kunder och försäljningen steg under våren.

16 juni, 2015
Vår- och sommarkollektionen, med flera nya modevarumärken, tagits emot väl av MQ:s kunder och försäljningen steg under våren.
16 juni, 2015
Klädbolaget MQ:s jämförbara försäljningsutveckling steg med 4,3 procent under klädbolagets tredje kvartal, perioden mars-maj. Enligt MQ har vår- och sommarkollektionen, med flera nya modevarumärken, tagits emot väl av kunderna.
Under kvartalet ökade försäljningen för MQ:s damkläder med 4,9 procent till 191 miljoner kronor. Försäljningen av herrkläder steg samtidigt med 2,4 procent till 172 miljoner kronor.
Vid utgången av kvartalet, den 31 maj, uppgick MQ:s varulagervärde till 233 miljoner kronor (214). Totalt sett bedöms sammansättningen av varulagret vara på en tillfredställande nivå, skriver bolaget i sin delårsrapport.
Under sensommaren går MQ:s arbete vidare med lansering av varumärken som Rains, Saint Tropez, Björn Borg Sport och Röhnisch. I samband med detta blir också sportmode en ny sortimentskategori på MQ Shop Online.
Som en del av satsningen på Norge lanserades MQ Shop Online på den norska marknaden i mars.
MQ:s resultat efter skatt var 36 miljoner kronor för det brutna räkenskapsårets tredje kvartal (31). Resultatet per aktie uppgick till 1:01 kronor (0:90) och nettoomsättningen uppgick till 363 miljoner kronor (350).
Bruttomarginalen uppgick till 60,1 procent (61,3). Rörelseresultatet blev 47 miljoner kronor (42), vilket gav en rörelsemarginal på 12,8 procent (12).
Vår- och sommarkollektionen, med flera nya modevarumärken, tagits emot väl av MQ:s kunder och försäljningen steg under våren.
16 juni, 2015
Klädbolaget MQ:s jämförbara försäljningsutveckling steg med 4,3 procent under klädbolagets tredje kvartal, perioden mars-maj. Enligt MQ har vår- och sommarkollektionen, med flera nya modevarumärken, tagits emot väl av kunderna.
Under kvartalet ökade försäljningen för MQ:s damkläder med 4,9 procent till 191 miljoner kronor. Försäljningen av herrkläder steg samtidigt med 2,4 procent till 172 miljoner kronor.
Vid utgången av kvartalet, den 31 maj, uppgick MQ:s varulagervärde till 233 miljoner kronor (214). Totalt sett bedöms sammansättningen av varulagret vara på en tillfredställande nivå, skriver bolaget i sin delårsrapport.
Under sensommaren går MQ:s arbete vidare med lansering av varumärken som Rains, Saint Tropez, Björn Borg Sport och Röhnisch. I samband med detta blir också sportmode en ny sortimentskategori på MQ Shop Online.
Som en del av satsningen på Norge lanserades MQ Shop Online på den norska marknaden i mars.
MQ:s resultat efter skatt var 36 miljoner kronor för det brutna räkenskapsårets tredje kvartal (31). Resultatet per aktie uppgick till 1:01 kronor (0:90) och nettoomsättningen uppgick till 363 miljoner kronor (350).
Bruttomarginalen uppgick till 60,1 procent (61,3). Rörelseresultatet blev 47 miljoner kronor (42), vilket gav en rörelsemarginal på 12,8 procent (12).
Analys
Investmentbolagens innehav
Analys
Investmentbolagens innehav
1 DAG %
Senast
Qliro
Igår, 15:22
Analys: Lovande tendenser hos Qliro
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 501,57