Synsam Group lanserar NK Eyewear & Optics – en ny lyxdestination för stil, optik och världens mest exklusiva varumärken


21 maj, 08:30

Synsam Group lanserar NK Eyewear & Optics – en ny lyxdestination för stil, optik och världens mest exklusiva varumärken

I dag introduceras ett nytt premiumkoncept till Synsam Groups varumärkesportfölj när NK Eyewear & Optics öppnar på det anrika NK-varuhuset i Stockholm. Konceptet är en fristående enhet inom Synsam Group. Med en unik kombination av premiumvarumärken, klinisk expertis och högsta modegrad etableras NK Eyewear & Optics som en ny lyxdestination inom optisk retail.

På NK:s entréplan sträcker sig den 47 meter långa butiken och bjuder in besökaren till en arkitektonisk helhetsupplevelse. NK Eyewear & Optics har fler än 1400 glasögonbågar från världens mest exklusiva varumärken inom glasögon, solglasögon och sportglasögon. Här finns cirka 35 lyxvarumärken från modehus så som Tom Ford, Celine, Loewe, Dior, Masunaga och Oliver Peoples. Premiumdestinationen är en plats för den stilmedvetna kunden som söker det extra till sin glasögongarderob.

– Med NK Eyewear & Optics skapar vi en premiumdestination för glasögonmode och ögonhälsa i absolut världsklass. Butiken är något utöver det vanliga – från inredningens sofistikerade materialval till vårt erbjudande av både stil och ögonhälsa på högsta nivå. Det är en plats som måste upplevas, säger Håkan Lundstedt, vd och koncernchef för Synsam Group, som står bakom satsningen.

Ögonhälsa i världsklass – med den senaste teknologin
Butiken är utrustad med toppmoderna synundersökningsrum och bemannas av legitimerade optiker som arbetar med den senaste teknologin inom optik och ögonscreening, såsom ögonbottenfotografering med OCT-kamera. Här erbjuds även specialisttjänster för torra ögon.

Personliga stilexperter – från modehus till individ
I butiken finns utbildade stilexperter som guidar kunden genom hela processen – från optikerns rekommendation till val av glasögon och solglasögon utifrån stil, funktion och behov.

– Våra stilexperter ger helhetsupplevelse där kundens personliga preferenser och stil möter mode i varje steg. Sortimentet av premiumsolglasögon från världens mest kända modehus kommer definitivt falla den stilmedvetna konsumenten i smaken, säger Håkan Lundstedt.

Synsam Group är en ledande optikerkedja i Norden med ett brett och prisvärt abonnemangs-erbjudande. Synsam Group erbjuder ett brett sortiment av produkter och tjänster för ögonhälsa och ögonmode utifrån kundens olika livsstilar och behov. Koncernen har cirka 4 000 medarbetare, en omsättning på cirka 6,6 miljarder SEK (rullande 12 månader till mars 2025) och har närmare 600 butiker i Norden som drivs under varumärkena Synsam, Synsam Outlet samt Profil Optik i Danmark. Genom digitalisering, abonnemangserbjudanden och andra innovativa koncept är Synsam Group en stark innovatör på den nordiska optikmarknaden inom flera områden, inklusive kundresa, produkterbjudande och ESG. Synsam Groups aktie handlas på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). www.synsamgroup.com

Jenny Fridh, Chief Communications Officer Synsam Group
+46 730277018, jenny.fridh@synsam.com

Läs mer på Cision

Ämnen i artikeln


Synsam

Senast

52,40

1 dag %

0,38%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Placera

Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.

Affärsvärlden
AFV

Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.

Annons
Introduce

för börsens små- och medelstora företag.

Annons
Investtech

Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.

Synsam Group lanserar NK Eyewear & Optics – en ny lyxdestination för stil, optik och världens mest exklusiva varumärken | Placera.se