Kritik från kunder mot börsaktuella Trustly - Svd


8 mars, 2021

Kunderna är missnöjda med betalförmedlingsinstitutet Trustly, främst på grund av brister i kundservice och tiden det tar för pengarna att nå mottagaren. Det skriver Svd Näringsliv som granskat över 1 000 recensioner på kundomdömessajten trustpilot.com.

Trustly får ett svagt betyg på sidan, två av fem stjärnor.

Det har även skett ett flertal bedrägerier. En person uppgav sig ha förlorat 110 000 kronor på grund av ett bedrägeri på Messenger. Pengarna togs ut i poster via Trustly. Trots försök att få bolaget att spärra personnumret blev detta inte av.

”De har inte svarat mig på två månader nu. De har inga nummer på hemsidan och söker jag på dem på nätet så får jag upp en massa varningar. Det är bedragarnas julafton när de kan använda sig av Trustly”, sade personen. Trustly menar dock att man bett om mer information utan att ha fått svar.

Svd skriver vidare om hur det också finns ärenden mot bolaget hos Spelinspektionen samt många anmälningar hos Konsumentverket.

Trustly är aktuella för en börsnotering.

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Placera

Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.

Affärsvärlden
AFV

Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.

Annons
Introduce

för börsens små- och medelstora företag.

Annons
Investtech

Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.