E-handelsbolaget Nelly Group rapporterade en rörelsemarginal på 15,3 procent i det andra kvartalet 2025, upp från 9,7 procent samma period i fjol. Under bolagets rapportpresentation förklarade finanschefen Niklas Lingblom att resultatet inte drevs av engångseffekter: ”Vi redovisar inga betydande engångseffekter som påverkat kvartalet positivt.”

Tillväxten på 15 procent förklarades av en stark vår- och sommarsäsong, förbättrad varutillgång samt mer effektiv marknadsföring. ”Vi hade bättre djup i sortimentet i år och träffade rätt i vår kundkommunikation”, sade vd Helena Karlinder Östlundh.

Andelen egna varumärken ökade till 54,8 procent. Samtidigt minskade marknadsföringskostnaden till 10 procent av omsättningen, från 13 procent året innan. Nellys aktiva kundbas växte för tredje kvartalet i rad.

Oskar Landin
oskar.landin@finwire.se
Nyhetsbyrån Finwire

Ämnen i artikeln

Nelly Group

Senast

57,00

1 dag %

−1,55%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Placera

Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.

Affärsvärlden
AFV

Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.

Annons
Introduce

för börsens små- och medelstora företag.

Annons
Investtech

Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.