Nelly lyfter marginalen till rekordnivå - utan engångseffekter
15 juli, 14:05
15 juli, 14:05
E-handelsbolaget Nelly Group rapporterade en rörelsemarginal på 15,3 procent i det andra kvartalet 2025, upp från 9,7 procent samma period i fjol. Under bolagets rapportpresentation förklarade finanschefen Niklas Lingblom att resultatet inte drevs av engångseffekter: ”Vi redovisar inga betydande engångseffekter som påverkat kvartalet positivt.”
Tillväxten på 15 procent förklarades av en stark vår- och sommarsäsong, förbättrad varutillgång samt mer effektiv marknadsföring. ”Vi hade bättre djup i sortimentet i år och träffade rätt i vår kundkommunikation”, sade vd Helena Karlinder Östlundh.
Andelen egna varumärken ökade till 54,8 procent. Samtidigt minskade marknadsföringskostnaden till 10 procent av omsättningen, från 13 procent året innan. Nellys aktiva kundbas växte för tredje kvartalet i rad.
Oskar Landin
oskar.landin@finwire.se
Nyhetsbyrån Finwire
15 juli, 14:05
E-handelsbolaget Nelly Group rapporterade en rörelsemarginal på 15,3 procent i det andra kvartalet 2025, upp från 9,7 procent samma period i fjol. Under bolagets rapportpresentation förklarade finanschefen Niklas Lingblom att resultatet inte drevs av engångseffekter: ”Vi redovisar inga betydande engångseffekter som påverkat kvartalet positivt.”
Tillväxten på 15 procent förklarades av en stark vår- och sommarsäsong, förbättrad varutillgång samt mer effektiv marknadsföring. ”Vi hade bättre djup i sortimentet i år och träffade rätt i vår kundkommunikation”, sade vd Helena Karlinder Östlundh.
Andelen egna varumärken ökade till 54,8 procent. Samtidigt minskade marknadsföringskostnaden till 10 procent av omsättningen, från 13 procent året innan. Nellys aktiva kundbas växte för tredje kvartalet i rad.
Oskar Landin
oskar.landin@finwire.se
Nyhetsbyrån Finwire
Swedbank
Rapportperioden
Swedbank
Rapportperioden
1 DAG %
Senast
Cloetta
Idag, 17:42
ABB upp och Essity ned efter rapporter
ISS
Idag, 17:35
Nordea mot strömmen efter rapport
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 555,63