Postnord gör stor förändring i sitt reklamerbjudande - mer fokus på direktreklam


16 september, 2022

Postnord lämnar marknaden för oadresserad direktreklam, ODR, för att istället fokusera på målgruppsanpassad direktreklam. Det framgår av ett pressmeddelande.

"ODR Standard har nästan halverats i volym de senaste fyra åren och sett till detta och kundernas betalvilja, kan vi inte längre fortsätta att erbjuda tjänsten. En mängd kända omvärldsfaktorer har drivit på ökade kostnader och vi konstaterar att tjänsten inte längre är lönsam. Därför tar vi nu ett beslut att avveckla den, säger Mathias Krümmel, vd för Postnord Sverige.

Hur många medarbetare som kommer påverkas när ODR-terminalerna läggs ned kan i nuläget inte kommuniceras, förklarar HR-chefen Martina Smedman.

Filip Lindkvist
Nyhetsbyrån Finwire

Mest läst
Senaste nytt
Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Palutko Macéus
Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.
Affärsvärlden
AFV
Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.
Annons
Introduce
för börsens små- och medelstora företag.
Annons
Investtech
Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.