Postnord gör stor förändring i sitt reklamerbjudande - mer fokus på direktreklam
16 september, 2022
16 september, 2022
Postnord lämnar marknaden för oadresserad direktreklam, ODR, för att istället fokusera på målgruppsanpassad direktreklam. Det framgår av ett pressmeddelande.
"ODR Standard har nästan halverats i volym de senaste fyra åren och sett till detta och kundernas betalvilja, kan vi inte längre fortsätta att erbjuda tjänsten. En mängd kända omvärldsfaktorer har drivit på ökade kostnader och vi konstaterar att tjänsten inte längre är lönsam. Därför tar vi nu ett beslut att avveckla den, säger Mathias Krümmel, vd för Postnord Sverige.
Hur många medarbetare som kommer påverkas när ODR-terminalerna läggs ned kan i nuläget inte kommuniceras, förklarar HR-chefen Martina Smedman.
Filip Lindkvist
Nyhetsbyrån Finwire
16 september, 2022
Postnord lämnar marknaden för oadresserad direktreklam, ODR, för att istället fokusera på målgruppsanpassad direktreklam. Det framgår av ett pressmeddelande.
"ODR Standard har nästan halverats i volym de senaste fyra åren och sett till detta och kundernas betalvilja, kan vi inte längre fortsätta att erbjuda tjänsten. En mängd kända omvärldsfaktorer har drivit på ökade kostnader och vi konstaterar att tjänsten inte längre är lönsam. Därför tar vi nu ett beslut att avveckla den, säger Mathias Krümmel, vd för Postnord Sverige.
Hur många medarbetare som kommer påverkas när ODR-terminalerna läggs ned kan i nuläget inte kommuniceras, förklarar HR-chefen Martina Smedman.
Filip Lindkvist
Nyhetsbyrån Finwire
Aktier
Analys
BNP
Bostadsmarknaden
Aktier
Aktier
Analys
BNP
Bostadsmarknaden
Aktier
1 DAG %
Senast
Samhällsbyggnadsbolaget i Norden
30 maj, 15:28
SBB avyttrar fastigheter för drygt 1,2 miljarder kronor
Stockholmsbörsen
30 maj, 13:30
Småsurt på Stockholmsbörsen
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 496,04