STARK TILLVÄXT NYA KUNDER 1 KV ENL VD
28 maj, 08:33
28 maj, 08:33
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Det digitala medieföretaget Verve Groups omsättningsökning under första kvartalet drevs främst av en stark tillväxt av nya kunder.
Det skriver Verve Groups vd Remco Westermann i rapporten för det första kvartalet.
"Vi kunde lägga till över 350 nya stora mjukvarukunder jämfört med förra året (en ökning med 51 procent jämfört med samma period föregående år). Med en ökning av antalet annonsvisningar med 24 procent jämfört med samma period föregående år visade vi styrkan i våra lösningar och skalbarheten i vår plattform", skriver han i rapporten.
Sammantaget visade Verve Group en organisk tillväxt på 16 procent under det första kvartalet.
"Vi är glada att kunna rapportera att Verve hade ännu ett starkt kvartal och fortsatte att ta marknadsandelar", skriver Remco Westermann.
Han uppger att både Verves efterfråge- och utbudssida utvecklas väl, samtidigt som bolaget fortsätter att fokusera på produktinnovation inom ID-less, AI, targeting och mätning.
Verve investerar i ytterligare framtida tillväxt genom att anställa ett stort antal nya säljare och supportmedarbetare, särskilt på varumärkes- och byråsidan.
"Vi har också påbörjat vår sista fas av plattformsintegration, där vi integrerar våra plattformar på utbudssidan och efterfrågesidan till en integrerad plattform, vilket mot slutet av året kommer att leda till högre effektivitet, bättre skalbarhet och lägre kostnader", skriver Verve-vd:n.
För helåret förväntar sig Verve Group en omsättningstillväxt på 21-29 procent. Prognosen baseras på bolagets starka organiska tillväxtfaktorer, men Verve räknar också med en viss makroekonomisk osäkerhet, enligt Remco Westermann.
Fia Forsman +46 8 5191 7923
Nyhetsbyrån Direkt
28 maj, 08:33
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Det digitala medieföretaget Verve Groups omsättningsökning under första kvartalet drevs främst av en stark tillväxt av nya kunder.
Det skriver Verve Groups vd Remco Westermann i rapporten för det första kvartalet.
"Vi kunde lägga till över 350 nya stora mjukvarukunder jämfört med förra året (en ökning med 51 procent jämfört med samma period föregående år). Med en ökning av antalet annonsvisningar med 24 procent jämfört med samma period föregående år visade vi styrkan i våra lösningar och skalbarheten i vår plattform", skriver han i rapporten.
Sammantaget visade Verve Group en organisk tillväxt på 16 procent under det första kvartalet.
"Vi är glada att kunna rapportera att Verve hade ännu ett starkt kvartal och fortsatte att ta marknadsandelar", skriver Remco Westermann.
Han uppger att både Verves efterfråge- och utbudssida utvecklas väl, samtidigt som bolaget fortsätter att fokusera på produktinnovation inom ID-less, AI, targeting och mätning.
Verve investerar i ytterligare framtida tillväxt genom att anställa ett stort antal nya säljare och supportmedarbetare, särskilt på varumärkes- och byråsidan.
"Vi har också påbörjat vår sista fas av plattformsintegration, där vi integrerar våra plattformar på utbudssidan och efterfrågesidan till en integrerad plattform, vilket mot slutet av året kommer att leda till högre effektivitet, bättre skalbarhet och lägre kostnader", skriver Verve-vd:n.
För helåret förväntar sig Verve Group en omsättningstillväxt på 21-29 procent. Prognosen baseras på bolagets starka organiska tillväxtfaktorer, men Verve räknar också med en viss makroekonomisk osäkerhet, enligt Remco Westermann.
Fia Forsman +46 8 5191 7923
Nyhetsbyrån Direkt
Aktier
Analys
BNP
Bostadsmarknaden
Aktier
Aktier
Analys
BNP
Bostadsmarknaden
Aktier
1 DAG %
Senast
Stockholmsbörsen
Igår, 13:30
Småsurt på Stockholmsbörsen
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 496,04