Clas Ohlsons försäljning växte: "Gynnades av det varma vädret"
Hemfixarkedjan Clas Ohlson försäljning ökade med 10% i juli. "Produkter som gynnades av det varma vädret sålde extra bra", säger VD Kristofer Tonström.

7 augusti, 07:56
Hemfixarkedjan Clas Ohlson försäljning ökade med 10% i juli. "Produkter som gynnades av det varma vädret sålde extra bra", säger VD Kristofer Tonström.
7 augusti, 07:56
Clas Ohlson försäljning uppgick till 1 010 miljoner kronor i juli (922), en ökning med 10 procent, varav 12 procent avser organisk tillväxt och -2 procent valutaeffekter.
Vid slutet av månaden hade Clas Ohlson 241 butiker (233).
Den totala omsättningen under perioden maj-juli uppgick till 2 814 miljoner kronor (2 623). Den organiska tillväxten låg på 10 procent.
"Tack vare hög relevans brett över sortimentet växte försäljningen kraftigt på samtliga hemmamarknader i juli. Produkter som gynnades av det varma vädret sålde extra bra och organisationen visade prov på flexibilitet genom att snabbt köpa in fler produkter när efterfrågan tog fart. Precis som föregående månader påverkade den svagare US-dollarn Spares B2B-affär negativt, vilket förklarar utvecklingen på övriga marknader. Vi ser nu fram emot en försäljningshöst där fokus, som alltid, är att arbeta med alla delar i affären för att skapa hållbar och lönsam tillväxt", säger VD Kristofer Tonström i ett pressmeddelande.
Hemfixarkedjan Clas Ohlson försäljning ökade med 10% i juli. "Produkter som gynnades av det varma vädret sålde extra bra", säger VD Kristofer Tonström.
7 augusti, 07:56
Clas Ohlson försäljning uppgick till 1 010 miljoner kronor i juli (922), en ökning med 10 procent, varav 12 procent avser organisk tillväxt och -2 procent valutaeffekter.
Vid slutet av månaden hade Clas Ohlson 241 butiker (233).
Den totala omsättningen under perioden maj-juli uppgick till 2 814 miljoner kronor (2 623). Den organiska tillväxten låg på 10 procent.
"Tack vare hög relevans brett över sortimentet växte försäljningen kraftigt på samtliga hemmamarknader i juli. Produkter som gynnades av det varma vädret sålde extra bra och organisationen visade prov på flexibilitet genom att snabbt köpa in fler produkter när efterfrågan tog fart. Precis som föregående månader påverkade den svagare US-dollarn Spares B2B-affär negativt, vilket förklarar utvecklingen på övriga marknader. Vi ser nu fram emot en försäljningshöst där fokus, som alltid, är att arbeta med alla delar i affären för att skapa hållbar och lönsam tillväxt", säger VD Kristofer Tonström i ett pressmeddelande.
Aktieanalyser
USA:s nedstängning
Spotify
Aktieråd
Spararnas månad
Aktieanalyser
USA:s nedstängning
Spotify
Aktieråd
Spararnas månad
1 DAG %
Senast
SKF
Idag, 15:40
SHB höjer riktkursen för SKF
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 677,09