Omsättningen steg 52,9 procent till 45,4 miljoner euro (29,7).
"Denna tillväxt bygger på ett antal viktiga drivkrafter, bland annat styrkan i vår spelkatalog, lanseringen av nya spel, tillväxten i vår kundbas samt 72 procent ökning av antalet spelade rundor per dag i vår spelportfölj under det senaste året", skriver VD Christoffer Källberg i rapporten.
Rörelseresultatet blev 34,8 miljoner euro (25,1). Rörelsemarginalen var 76,7 procent (84,5). Rörelsekostnaderna påverkades bland annat av ökade licenskostnader för mjukvara till tredjepartsstudior. Även stigande kostnader för personal för att möjliggöra expansion påverkade.
Justerat rörelseresultat uppgick till 37,1 miljoner euro (25,6), med en justerad rörelsemarginal på 81,7 procent (86,2). Jämförelsestörande poster var 2,3 miljoner euro, främst kopplat till börsintroduktionen.
Resultatet efter skatt blev 32,0 miljoner euro (23,3). Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till 25,0 miljoner euro (19,2).
"Vi har ökat takten i lanseringen av nya egenutvecklade spel under andra kvartalet, från tre till fyra per månad, och vi lanserade totalt 11 egenutvecklade spel", fortsätter Hacksaw-chefen.