Vinst från Odd Molly
Klädföretaget Odd Molly redovisar ett resultat efter skatt på 24,9 miljoner kronor för det första kvartalet 2009. En marginell ökning jämfört med resultatet motsvarande kvartal i fjol.
23 april, 2009
Klädföretaget Odd Molly redovisar ett resultat efter skatt på 24,9 miljoner kronor för det första kvartalet 2009. En marginell ökning jämfört med resultatet motsvarande kvartal i fjol.
23 april, 2009
Odd Molly redovisar
ett resultat efter skatt på 24,9 miljoner kronor för det första kvartalet 2009 (23,3), motsvarande 4:33 kronor per aktie (4:00).
Rörelseresultatet
uppgick till 33,4 miljoner kronor (32,9). Bruttovinstmarginalen var 53,6 procent (58,5). Nettoomsättningen det första kvartalet var 137 miljoner kronor (106).
Odd Mollys
bruttovinstmarginal för det första kvartalet sjönk till 53,6 procent (58,5). Enligt bolaget förklaras nedgången huvudsakligen av negativa valutaeffekter till följd av stigande euro- och dollarkurser jämfört med sommaren 2008, då priser och marginaler kalkylerades.
Varulagret uppgick
per den 31 mars till 25,2 miljoner kronor jämfört med 18,0 miljoner vid utgången av mars 2008. Varulagrets andel av periodens omsättning var 18,4 procent jämfört med 16,9 procent motsvarande kvartal föregående år.
Varulagret består
av sommarvaror som ännu inte distribuerats, kollektionsprover, varor från vårens och sommarens kollektioner samt en liten del gamla varor, skriver Odd Molly i sin rapport.
NYHETSBYRÅN DIREKT
Klädföretaget Odd Molly redovisar ett resultat efter skatt på 24,9 miljoner kronor för det första kvartalet 2009. En marginell ökning jämfört med resultatet motsvarande kvartal i fjol.
23 april, 2009
Odd Molly redovisar
ett resultat efter skatt på 24,9 miljoner kronor för det första kvartalet 2009 (23,3), motsvarande 4:33 kronor per aktie (4:00).
Rörelseresultatet
uppgick till 33,4 miljoner kronor (32,9). Bruttovinstmarginalen var 53,6 procent (58,5). Nettoomsättningen det första kvartalet var 137 miljoner kronor (106).
Odd Mollys
bruttovinstmarginal för det första kvartalet sjönk till 53,6 procent (58,5). Enligt bolaget förklaras nedgången huvudsakligen av negativa valutaeffekter till följd av stigande euro- och dollarkurser jämfört med sommaren 2008, då priser och marginaler kalkylerades.
Varulagret uppgick
per den 31 mars till 25,2 miljoner kronor jämfört med 18,0 miljoner vid utgången av mars 2008. Varulagrets andel av periodens omsättning var 18,4 procent jämfört med 16,9 procent motsvarande kvartal föregående år.
Varulagret består
av sommarvaror som ännu inte distribuerats, kollektionsprover, varor från vårens och sommarens kollektioner samt en liten del gamla varor, skriver Odd Molly i sin rapport.
NYHETSBYRÅN DIREKT
Aktier
Analys
BNP
Bostadsmarknaden
Aktier
Aktier
Analys
BNP
Bostadsmarknaden
Aktier
1 DAG %
Senast
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 496,04