Vitrolife AB (publ)
Delårsrapport januari-september 2016: God tillväxt i samtliga marknadsregioner (Cision)

2016-11-03 08:30
Tredje kvartalet: ·  Försäljningen uppgick till 210 MSEK (177), motsvarande en ökning med 19 procent i SEK. Omsättningstillväxten var 19 procent i lokala valutor. ·  Rörelseresultatet före avskrivningar (EBITDA) uppgick till 71 MSEK (82), motsvarande en marginal om 34 procent (46). Föregående års resultat påverkades positivt av återvunnen tilläggsköpeskilling rörande förvärvet av Cryo Innovation om 17 MSEK. ·  Nettoresultatet uppgick till 45 MSEK (52), vilket gav ett resultat per aktie om 2,05 SEK (2,41). ·  Transplantationsstämningar i USA avslutade. Januari - september:  ·  Försäljningen uppgick till 605 MSEK (523), motsvarande en ökning med 16 procent i SEK. Omsättningstillväxten var 17 procent i lokala valutor. ·  Rörelseresultatet före avskrivningar (EBITDA) uppgick till 207 MSEK (198), motsvarande en marginal om 34 procent (38). ·  Nettoresultatet uppgick till 131 MSEK (126), vilket gav ett resultat per aktie om 6,03 SEK (5,79). Göteborg, 3 november 2016 VITROLIFE AB (publ) Thomas Axelsson, VD

Vitrolife - I dag