IMINT
Imint utökar och förlänger licensavtal med Vivo (Cision)

2018-06-26 08:04
IMINT Image Intelligence AB (publ) och Vivo har idag utökat omfattningen på det licens- och supportavtal som upprättades i augusti 2017, samt förlängt licensperioden med ett år. Utökningen av avtalet syftar till att möjliggöra integration av Vidhance i fler produkter från Vivo.
Den 21 augusti 2017 meddelade Imint att ett ettårigt licensavtal ingåtts med en kinesisk smartphonetillvekare avseende Vidhance videostabilisering. Den 22 september 2017 kunde Imint meddela att kunden var Vivo och att den första produkten som lanseras med Vidhance var Vivo’s smartphonemodell X20. Parterna har idag avtalat om att från och med augusti 2018 förlänga licensperionden med ett år. Avtalet utökas för att möjliggöra integration av Vidhance i framtida produkter från Vivo. Imint uppskattar att intäkterna från Vivo under den kommande licensperioden kommer att öka med cirka 10-15% jämfört med innevarande licensperiod Andreas Lifvendahl, VD, kommenterar: ”Samarbetet med Vivo har utvecklats väl, och vi är glada över förtroendet att förlänga samt utveckla befintlig affär med kunden. Vivo är ännu inte ett så välkänt varumärke i Sverige, men är en av världens största tillverkare av smartphones. Efter sommarens fotbolls-VM kommer fler att känna till Vivo, då de är en av FIFAs huvudsponsorer. Från Imints sida, är denna avtalsförlängning inte bara ett kvitto på att vi lyckas behålla de kunder vi på kort tid knutit till oss utan även att vi lyckas växa affären med våra viktigaste kunder.”

Vidhance - I dag