Urb-it
Urb-it: Urb-it AB (publ) ingår genom sitt brittiska dotterbolag i ett samarbete med Pret A Manger (beQuoted)

2019-11-19 09:05
URB-IT AB (PUBL) INGÅR GENOM SITT BRITTISKA DOTTERBOLAG I ETT SAMARBETE MED PRET A MANGER Urb-it ingår i ett strategiskt samarbete med brittiska restaurangkedjan Pret A Manger genom transportadministratörsystemet Lineten Ltd. Samarbetet möjliggör för Pret A Manger-restauranger att schemalägga kostnadseffektiva, miljömärkta och samma dag leveranser till sina kunder i London via aggregationsplattformen Lineten Managed Service. Pret A Manger är en marknadsledande restaurangkedja grundad i London, Storbritannien 1983. I dagsläget har man drygt 450 restauranger fördelade över Storbritannien och ytterligare åtta länder. Samarbetet med Pret A Manger är väldigt intressant för Urb-it, då vår affärsmodell är väldigt effektiv i områden där traditionella leveransalternativ stöter på problem, något som ofta blir påtagligt i de centrala delarna av exempelvis London. Tack vare Pret A Mangers nätverk av restauranger kan vi tillsammans skapa effektiva leveranslösningar för såväl slutkonsument som restaurangerna och parallellt minska fordonstrafiken i dess närområden. Detta har fått ökad vikt då det garanterar en framtidssäkrad lösning givet införandet av Emission Charge och ULEZ (Ultra Low Emission Zone) i London. Vårt strategiska partnerskap med Lineten ger oss också möjligheten att börja tillhandahålla ytterligare tjänster till andra Pret a Manger-restauranger världen över. säger Johnny Sällberg, CCO på Urb-it. Stockholm 2019-11-19 For mer information vanligen kontakta: Johnny Sällberg, CCO Urb-it AB (publ) E-post: johnny@urbit.com mailto:johnny@urbit.com Telefon: +46 70 161 26 77 Information Denna information är sådan information som Urb-it AB (publ) ar skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, for offentliggörande den 19 nov 2019 Följande dokument kan hämtas från beQuoted Urb-it Pressrelease 2019-11-19.pdf-http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=27595 Kort om Bolaget Urb-it erbjuder flexibla, snabba, personliga och miljömärkta leveranser till konsumenter och retailers i stora stader. Urb-it finns idag i London, Paris, Stockholm och Göteborg. For mer information besok: www.urb-it.com http://www.urb-it.com Bolagets Certified Adviser ar Mangold Fondkommission AB som nas pa telefonnummer 08-5030 15 50, email CA@mangold.se mailto:CA@mangold.se