H&M i italienskt designsamarbete

H&M genomför ett designersamarbetet med det italienska modehuset Moschino.

placera-H&M.jpg

16 april, 2018

Kollektionen MOSCHINO [tv] H&M, för både kvinnor och män (inklusive accessoarer), kommer att finnas online och i utvalda H&M-butiker globalt från den 8 november i år.

"MOSCHINO [tv] H&M-kampanjen är ett innovativt tv-koncept som väver samman sociala och traditionella medier för att skapa en kreativ multimediaplattform och en upplevelse för den digitala världen", heter det i ett pressmeddelande som H&M skickade ut på söndagen.

"MOSCHINO [tv] H&M är det perfekta samarbetet med en kreativ mix av street-kultur och glamour. Jeremy Scott (kreativ chef på Moschino) är en fantastisk designer som vet hur man har kul med mode och hur man når ut till sina fans runt om i världen", säger Ann-Sofie Johansson, kreativ rådgivare på H&M, i en skriftlig kommentar.

Bild: Loggan för MOSCHINO [tv] H&M

Källa: H&M

Ämnen i artikeln

H&M B

Senast

132,70

1 dag %

−1,99%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Placera

Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.

Affärsvärlden
AFV

Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.

Annons
Introduce

för börsens små- och medelstora företag.

Annons
Investtech

Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.