Dryckesföretaget Umida kommer lansera den andra produkten från Joluca Cocktails 16 augusti. Produkten beräknas sälja cirka 250 000 burkar och generera cirka 2,4 miljoner kronor i nettoomsättning under 2022. Det framgår av ett pressmeddelande.

Första drycken från Joluca lanserades i mars och sålde över 200 000 burkar första tre månaderna. Joluca delägs bland annat av influencertrion JLC.

Nästa produkt kommer presenteras på sociala medier av JLC samt i detalj av Joluca Cocktails. Drycken kommer finnas tillgänglig på Systembolagets beställningssortiment med målsättning att komma in i så många butiker som möjligt.

"Det är otroligt roligt att vi nu kommer dubbla antalet produkter inom Joluca Cocktails. Jag tror att den nya produkten har stora möjligheter att bli en storsäljare. Smakmässigt är det en klassisk cocktail som kommer gå hem hos de flesta konsumenterna. Eftersom produkten lanseras i beställningssortimentet är vi i behov av en stor uppslutning från JLC följare för att få så många beställningar som möjligt. Joluca Cocktails Rom och Cola finns idag i ca 340 butiker vilket är en bra målsättning även för den nya produkten." säger Filip Lundquist, vd för Umida Group.

Max Kaing
Nyhetsbyrån Finwire

Ämnen i artikeln

Umida B

Senast

1,48

1 dag %

2,07%

1 dag

1 mån

1 år

Veckans analyser

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Placera

Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.

Affärsvärlden
AFV

Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.

Annons
Introduce

för börsens små- och medelstora företag.

Annons
Investtech

Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.