Teknikbolaget Eyeon kommer börja bedriva B2B-försäljning mot den norska marknaden under det egna varumärket Protectia, framgår det av ett pressmeddelande.

Bolaget har tidigare drivit försäljningen mot Norge tillsammans med Miss Group. Parterna har dock kommit överens om att avsluta återförsäljaravtalet mellan dem, vilket ger Eyeon möjligheten att själv driva försäljningen.

"Denna förändring innebär att EyeonGroup inte behöver dela på intäkterna från försäljningen vilket var fallet tidigare och konverteringsgraden har redan visat sig vara oförändrad", skriver bolaget i en kommentar.

Eyeon lägger till att de ser "stor potential i att expandera sitt eget varumärke och stärka sin marknadsnärvaro genom Protectia".

Joel Andersson
Nyhetsbyrån Finwire

Ämnen i artikeln

Eye World

Senast

23,05

1 dag %

−4,55%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Placera

Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.

Affärsvärlden
AFV

Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.

Annons
Introduce

för börsens små- och medelstora företag.

Annons
Investtech

Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.