(Rättar: i text som sändes i onsdags stod det felaktigt riktad emission när det är företrädesemission)

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Brightbid, som tidigare hette Speqta och är verksamt inom digital marknadsföring, avser att genomföra en nyemission om cirka 17,7 miljoner kronor, med företrädesrätt för bolagets befintliga aktieägare.

Det framgår av ett pressmeddelande på onsdagseftermiddagen.

Teckningskursen per aktie uppgår till 0:73 kronor.

Företrädesemissionen omfattas till cirka 29,9 procent av teckningsförbindelser, till cirka 45,1 procent av bottengarantier och till cirka 25,0 procent av en avsiktsförklaring.

Nettolikviden från företrädesemissionen är avsedd att finansiera den fortsatta organiska tillväxtresan och produktutvecklingen, inklusive bland annat marknadsexpansionsaktiviteter och plattformsutvidgningar, heter det.

Styrelsens beslut avseende företrädesemissionen förutsätter godkännande av en extra bolagsstämma som ska hållas den 20 maj 2025.

Börsredaktionen +46 8 51917911 https://twitter.com/Borsredaktion

Nyhetsbyrån Direkt

Ämnen i artikeln

BrightBid Group

Senast

1,37

1 dag %

−31,22%

1 dag

1 mån

1 år

Placera granskar fondjättarna

Marknadsöversikt

OMX Stockholm 30

1 DAG %

1,17%

Senast

2 462,54

1 mån
Loading market data...
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Palutko Macéus
Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.
Affärsvärlden
AFV
Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.
Annons
Introduce
för börsens små- och medelstora företag.
Annons
Investtech
Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.