STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Klädbolaget H&M satsar på att uppgradera ett nedbantat butiksnätverk för att ta tillbaka marknadsandelar från konkurrenter som enbart säljer online.

Det sade H&M:s digitala informationschef Ellen Svanström i en intervju med Wall Street Journal.

Hon hoppas att AI ska underlätta integrationen av digitala och fysiska verksamheter.

Trots att konkurrensen i branschen ökar i samband med att snabbmodeföretag som Shein och Temu blir större betonar Ellen Svanström att H&M kommer att hålla fast vid den egna affärsmodellen.

Börsredaktionen +46 8 51917911 https://twitter.com/Borsredaktion

Nyhetsbyrån Direkt

Ämnen i artikeln

H&M B

Senast

130,75

1 dag %

−2,57%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Placera

Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.

Affärsvärlden
AFV

Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.

Annons
Introduce

för börsens små- och medelstora företag.

Annons
Investtech

Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.