BREDBAND2-KÖP STÄRKER POSITION BREDBANDSMARKNAD
Igår, 06:57
Igår, 06:57
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Kombinationen av Telia och Bredband2 skulle skapa en starkare plattform för att möta förändrade marknadsförhållanden och leverera större värde till kunderna på den fragmenterade svenska fibermarknaden.
Det skriver Telia i ett pressmeddelande där bolaget lämnar ett bud på Bredband2 om ett totalt värde på 3,1 miljarder kronor.
Bredband2 kommer att kunna fortsätta sin långsiktiga strategi med fokus på kundvärde och kontinuerlig operativ effektivitet, samtidigt som man fortsätter att verka under sitt beprövade varumärke.
"Den svenska bredbandsmarknaden utvecklas snabbt och vi tror att det här samarbetet skulle hjälpa Bredband2 att konkurrera och förbli relevant genom att bredda sitt tjänsteutbud och samtidigt förbättra sin operativa effektivitet. Bredband2-teamet har gjort ett fantastiskt arbete med att bygga ett pålitligt varumärke som sticker ut som ett attraktivt och prisvärt alternativ, vilket skulle komplettera Telias etablerade premiumprodukter och göra det möjligt för oss att nå en ännu större och mer diversifierad kundbas", kommenterar Telias vd Patrik Hofbauer enligt pressmeddelandet.
Telias planer för den framtida affärs- och övergripande strategin i Bredband2 inkluderar för närvarande inga väsentliga förändringar avseende de platser där Bredband2 eller Telia bedriver sin verksamhet eller dess ledning och anställda, inklusive deras anställningsvillkor.
Telia avser att behålla varumärket Bredband2 efter ett eventuellt slutförande av transaktionen.
Förvärvet förväntas inte ha någon väsentlig inverkan på Telias finansiella ställning eller vinst per aktie, uppger Telia.
Fia Forsman +46 8 5191 7923
Nyhetsbyrån Direkt
Igår, 06:57
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Kombinationen av Telia och Bredband2 skulle skapa en starkare plattform för att möta förändrade marknadsförhållanden och leverera större värde till kunderna på den fragmenterade svenska fibermarknaden.
Det skriver Telia i ett pressmeddelande där bolaget lämnar ett bud på Bredband2 om ett totalt värde på 3,1 miljarder kronor.
Bredband2 kommer att kunna fortsätta sin långsiktiga strategi med fokus på kundvärde och kontinuerlig operativ effektivitet, samtidigt som man fortsätter att verka under sitt beprövade varumärke.
"Den svenska bredbandsmarknaden utvecklas snabbt och vi tror att det här samarbetet skulle hjälpa Bredband2 att konkurrera och förbli relevant genom att bredda sitt tjänsteutbud och samtidigt förbättra sin operativa effektivitet. Bredband2-teamet har gjort ett fantastiskt arbete med att bygga ett pålitligt varumärke som sticker ut som ett attraktivt och prisvärt alternativ, vilket skulle komplettera Telias etablerade premiumprodukter och göra det möjligt för oss att nå en ännu större och mer diversifierad kundbas", kommenterar Telias vd Patrik Hofbauer enligt pressmeddelandet.
Telias planer för den framtida affärs- och övergripande strategin i Bredband2 inkluderar för närvarande inga väsentliga förändringar avseende de platser där Bredband2 eller Telia bedriver sin verksamhet eller dess ledning och anställda, inklusive deras anställningsvillkor.
Telia avser att behålla varumärket Bredband2 efter ett eventuellt slutförande av transaktionen.
Förvärvet förväntas inte ha någon väsentlig inverkan på Telias finansiella ställning eller vinst per aktie, uppger Telia.
Fia Forsman +46 8 5191 7923
Nyhetsbyrån Direkt
Stockholmsbörsen
Skanska
Rapportperioden
Aktierekommendationer
Swedbank
Stockholmsbörsen
Skanska
Rapportperioden
Aktierekommendationer
Swedbank
1 DAG %
Senast
Boliden
Igår, 17:55
Många stora kursrörelser efter rapporter
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 546,70