STARKA ORGANISKA TILLVÄXTTRENDER 2 KV ENL VD
18 juli, 07:44
18 juli, 07:44
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Trots att Truecaller noterade en viss påverkan på efterfrågan i bolagets annonsverksamhet, till följd av rådande geopolitiska osäkerheter, såg bolaget också uppmuntrande tecken – såsom prisstabilisering för annonslagret.
Det skriver Truecallers vd Rishit Jhunjhunwala i rapporten för det andra kvartalet.
"Vi fortsätter att fokusera på att stärka vår kapacitet inom direktförsäljning, både vad gäller vårt erbjudande och vår organisation. Inom programmatisk annonsering lade vi till ytterligare åtta nya globala efterfrågepartners. Vi har fokuserat på att öka den genomsnittliga försäljningsvolymen genom olika optimeringar – något som började ge goda resultat under slutet av kvartalet", skriver han.
Under kvartalet fortsatte Truecaller att visa "starka organiska tillväxttrender", enligt vd:n.
"I fasta valutakurser visade alla intäktsströmmar stabil tillväxt, med ökad tillväxttakt för både annons- och prenumerationsintäkter jämfört med det första kvartalet", skriver han.
Under kvartalet växte Truecaller med 15 miljoner nya användare, och jämfört med andra kvartalet 2024 har bolaget växt med 55 miljoner användare motsvarande en tillväxt på 15 procent.
Fia Forsman +46 8 5191 7923
Nyhetsbyrån Direkt
18 juli, 07:44
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Trots att Truecaller noterade en viss påverkan på efterfrågan i bolagets annonsverksamhet, till följd av rådande geopolitiska osäkerheter, såg bolaget också uppmuntrande tecken – såsom prisstabilisering för annonslagret.
Det skriver Truecallers vd Rishit Jhunjhunwala i rapporten för det andra kvartalet.
"Vi fortsätter att fokusera på att stärka vår kapacitet inom direktförsäljning, både vad gäller vårt erbjudande och vår organisation. Inom programmatisk annonsering lade vi till ytterligare åtta nya globala efterfrågepartners. Vi har fokuserat på att öka den genomsnittliga försäljningsvolymen genom olika optimeringar – något som började ge goda resultat under slutet av kvartalet", skriver han.
Under kvartalet fortsatte Truecaller att visa "starka organiska tillväxttrender", enligt vd:n.
"I fasta valutakurser visade alla intäktsströmmar stabil tillväxt, med ökad tillväxttakt för både annons- och prenumerationsintäkter jämfört med det första kvartalet", skriver han.
Under kvartalet växte Truecaller med 15 miljoner nya användare, och jämfört med andra kvartalet 2024 har bolaget växt med 55 miljoner användare motsvarande en tillväxt på 15 procent.
Fia Forsman +46 8 5191 7923
Nyhetsbyrån Direkt
Stockholmsbörsen
Skanska
Rapportperioden
Swedbank
Stockholmsbörsen
Skanska
Rapportperioden
Swedbank
1 DAG %
Senast
Röko
Idag, 08:29
Rökos VD köper aktier för 49 miljoner
Boliden
18 juli, 17:55
Många stora kursrörelser efter rapporter
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 546,70