STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Trots att Truecaller noterade en viss påverkan på efterfrågan i bolagets annonsverksamhet, till följd av rådande geopolitiska osäkerheter, såg bolaget också uppmuntrande tecken – såsom prisstabilisering för annonslagret.

Det skriver Truecallers vd Rishit Jhunjhunwala i rapporten för det andra kvartalet.

"Vi fortsätter att fokusera på att stärka vår kapacitet inom direktförsäljning, både vad gäller vårt erbjudande och vår organisation. Inom programmatisk annonsering lade vi till ytterligare åtta nya globala efterfrågepartners. Vi har fokuserat på att öka den genomsnittliga försäljningsvolymen genom olika optimeringar – något som började ge goda resultat under slutet av kvartalet", skriver han.

Under kvartalet fortsatte Truecaller att visa "starka organiska tillväxttrender", enligt vd:n.

"I fasta valutakurser visade alla intäktsströmmar stabil tillväxt, med ökad tillväxttakt för både annons- och prenumerationsintäkter jämfört med det första kvartalet", skriver han.

Under kvartalet växte Truecaller med 15 miljoner nya användare, och jämfört med andra kvartalet 2024 har bolaget växt med 55 miljoner användare motsvarande en tillväxt på 15 procent.

Fia Forsman +46 8 5191 7923

Nyhetsbyrån Direkt

Ämnen i artikeln

Truecaller

Senast

59,90

1 dag %

−5,97%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Placera

Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.

Affärsvärlden
AFV

Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.

Annons
Introduce

för börsens små- och medelstora företag.

Annons
Investtech

Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.