Clas Ohlsons försäljning ökar
Hemfixarkedjan Clas Ohlson försäljning uppgick till 939 miljoner kronor i september (860), en ökning med 9 procent, varav 10 procent avser organisk tillväxt och -1 procent valutaeffekter.

7 oktober, 07:40
Hemfixarkedjan Clas Ohlson försäljning uppgick till 939 miljoner kronor i september (860), en ökning med 9 procent, varav 10 procent avser organisk tillväxt och -1 procent valutaeffekter.

7 oktober, 07:40
Hemfixarkedjan Clas Ohlson försäljning uppgick till 939 miljoner kronor i september (860), en ökning med 9 procent, varav 10 procent avser organisk tillväxt och -1 procent valutaeffekter.
Vid slutet av månaden hade Clas Ohlson 242 butiker (236).
Den totala omsättningen under perioden maj-september uppgick till 4 771 miljoner kronor (4 452). Den organiska tillväxten låg på 9 procent.
"Vi fortsätter att lansera produktnyheter i hög takt och försäljningen ökar i samtliga prioriterade produktnischer. I september nådde vi 6 miljoner medlemmar i Club Clas och sammantaget ökade försäljningen organiskt med 10 procent. Försäljningen i jämförbara enheter ökade med 9 procent och sett till enskilda marknader fortsätter Norge att leverera en mycket stark försäljning. Precis som tidigare under året har den svagare US-dollarn påverkat Spares B2B-affär negativt, vilket syns i utvecklingen på övriga marknader", säger vd Kristofer Tonström.
Hemfixarkedjan Clas Ohlson försäljning uppgick till 939 miljoner kronor i september (860), en ökning med 9 procent, varav 10 procent avser organisk tillväxt och -1 procent valutaeffekter.

7 oktober, 07:40
Hemfixarkedjan Clas Ohlson försäljning uppgick till 939 miljoner kronor i september (860), en ökning med 9 procent, varav 10 procent avser organisk tillväxt och -1 procent valutaeffekter.
Vid slutet av månaden hade Clas Ohlson 242 butiker (236).
Den totala omsättningen under perioden maj-september uppgick till 4 771 miljoner kronor (4 452). Den organiska tillväxten låg på 9 procent.
"Vi fortsätter att lansera produktnyheter i hög takt och försäljningen ökar i samtliga prioriterade produktnischer. I september nådde vi 6 miljoner medlemmar i Club Clas och sammantaget ökade försäljningen organiskt med 10 procent. Försäljningen i jämförbara enheter ökade med 9 procent och sett till enskilda marknader fortsätter Norge att leverera en mycket stark försäljning. Precis som tidigare under året har den svagare US-dollarn påverkat Spares B2B-affär negativt, vilket syns i utvecklingen på övriga marknader", säger vd Kristofer Tonström.
Inflationen
Saab
Analyser
Intellego-härvan
Aktierekar
Bostadsmarknaden
AI
Inflationen
Saab
Analyser
Intellego-härvan
Aktierekar
Bostadsmarknaden
AI
1 DAG %
Senast
Stockholmsbörsen
5 december, 17:56
Veckans vinnare och förlorare på Stockholmsbörsen
Stockholmsbörsen
5 december, 14:56
Saab och Volvo i topp på rekordbörs
Incap
5 december, 14:37
Incap: Nytt förvärv banar vägen för högre värdering
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 826,62