NORSKA STORKUNDEN VITA:S KUNDKLUBB SLÅR REKORD I ANTAL REKRYTERADE MEDLEMMAR Norges största skönhetskedja, VITA, har det senaste året haft stora framgångar med att värva nya medlemmar med hjälp av TargetEveryOnes och ViaNetts mobila tjänster. Antal medlemmar i kundklubben har ökat från 560 000 till 645 000 och når nu nästan en tredjedel av Norges kvinnor. VITA och VITA EXKLUSIVA är den största kedjan inom segmentet skönhet, hälsa och välbefinnande i Norge. TargetEveryOnes mobila lösning används både för att värva medlemmar till kundklubben och för marknadsföringskampanjer och aktiviteter för e- handel och butiker. - SMS är en av våra mest effektiva kommunikationskanaler. VITA har värvat 31 procent av alla Norges kvinnor i åldern 14 till 80 år till kundklubben. Våra utskick får en mycket snabb respons och vi märker en omedelbar inverkan både i e-handeln och i våra butiker, säger VITAs Head of E-commerce and Omnichannel Torkel Johanssen. - SMS är både ett effektivt och pålitligt verktyg. Med TargetEveryOnes tjänst har vi sett en rekordökning av antalet medlemmar till vår kundklubb. Vi är mycket nöjda med TargetEveryOne och deras dotterbolag ViaNetts mobila lösningar, avslutar Torkel Johansen - Kundklubbar har blivit ett av vår huvudfokus och med VITA har vi stärkt vår position ytterligare. VITA visar med sina höga volymer av utskick hur man använder mobilen för att bygga ännu bättre kundrelationer och få fler besök i butikerna, säger TargetEveryOnes VD Christoffer Andersson. 2016-02-09 För mer information, kontakta: Christoffer Andersson, VD TargetEveryOne, christoffer@targeteveryone.com mailto:christoffer@targeteveryone.com Följande dokument kan hämtas från beQuoted TargetEveryOne Pressrelease 2016-02-09.pdf - http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=17601 Om TargetEveryOne TargetEveryOne hjälper företag bygga bättre mobila kundrelationer och öka försäljningen med en användarvänlig och effektiv molntjänst för mobil marknadsföring. Bolaget, noterat på Nasdaq First North Sweden, startade i den nordiska mobila entreprenörsmiljön och har nu kunder och partners i över 80 länder. www.targeteveryone.com http://www.targeteveryone.com Om VITA Den första VITA butiken öppnades i Oslo 1981. VITA:s affärsid är att vara en plats för kvinnor som söker råd, inspiration och bra produkter för skönhet, hälsa och välbefinnande. VITA:s fokus ligger på att erbjuda god service, hög professionell kompetens och kända varumärken till låga priser. VITA ägs av Cosmetic Group AS. Ägarna till Cosmetic Group AS är det norska bolaget FSN Capital As och Norge Gruppen ASA. www.vita.no http://www.vita.no Certified Adviser Mangold Fondkommission AB (556585-1267) Box 55 691 102 15 Stockholm Telefon: +46 8 503 015 50 www.mangold.se http://www.mangold.se

Ämnen i artikeln

SpectrumOne

Senast

0,24

1 dag %

−1,63%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Placera

Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.

Affärsvärlden
AFV

Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.

Annons
Introduce

för börsens små- och medelstora företag.

Annons
Investtech

Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.