STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Clemondo, som tillverkar och säljer rengöringsprodukter, har beslutat sig för att dels bredda kundbasen mot andra segment inom Fordon för att minska beroendet av bilhandeln och att dels ännu tydligare fokusera på vissa kunder inom fordonssegmentet.

Det framgår av ett pressmeddelande i spåren av att Clemondo tidigare i år inledde en strategisk översyn med sikte på att nå det finansiella målet om tolv procent årlig tillväxt.

Clemondos affär inom Fordon utmanas av den omställning som pågår inom bilhandeln.

För att möta det vidtar bolaget nu alltså bland annat de ovan nämnda åtgärderna samt ytterligare några andra åtgärder.

"Vi är övertygande om att ovanstående kommer ta oss till tillväxtsiffror i nivå med våra finansiella mål. Samtidigt som vi är trygga med att förändringarna kommer att leverera avsett resultat, så är det viktigt att ha respekt för att resultatet av den nya strategin kommer stegvis och vi kommer rapportera våra framsteg i kommande kvartalsrapporter", säger Clemondos vd Jesper Svensson.

Clemondo tillhandahåller rengöringsprodukter till kunder inom marknadsområdena Fordon, Hygien och Industri.

Johan Lind +46 8 5191 7954

Nyhetsbyrån Direkt

Ämnen i artikeln


Clemondo Group

Senast

9,25

1 dag %

−3,14%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

OMX Stockholm 30

1 DAG %

−0,36%

Senast

2 523,27

1 mån
Loading market data...
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Placera

Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.

Affärsvärlden
AFV

Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.

Annons
Introduce

för börsens små- och medelstora företag.

Annons
Investtech

Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.