Boozt har uppnått rekordförsäljning under Black Friday-veckan. Under veckan välkomnades cirka 110 000 nya kunder till Boozt.com och Booztlet.com, varav många handlade inom flera kategorier. Resultaten låg i linje med förväntningarna under försäljningstoppen, som präglades av hög kampanjaktivitet och stark konkurrens.

Operativ effektivitet och teknik stöttade försäljningstoppen. På hanteringscentret i Ängelholm flöt verksamheten på smidigt, med rekordhöga 215 000 packade artiklar på Black Friday enbart. Inom kundservice hanterade Boozts AI-drivna chatbot cirka 70 % av alla chattförfrågningar över Boozt.com och Booztlet.com under Black Week, vilket visar företagets användning av teknik för att hantera höga volymer effektivt.

”Jag är nöjd med resultaten från Black Friday-veckan, som återspeglar styrkan i vår operativa setup och hur tekniken har hjälpt oss att hantera höga volymer effektivt. Sammantaget visar veckan att vår nordiska varuhusmodell är motståndskraftig och kapabel att navigera i både hög efterfrågan och en utmanande marknadsmiljö,” säger VD och medgrundare Hermann Haraldsson.

Bekräftad prognos för 2025
Boozt bekräftar att prognosen för 2025 ligger kvar oförändrad. Nettoomsättningstillväxten förväntas vara 0-3 % (eller 2-5 % i lokal valuta) och den justerade rörelsemarginalen (EBIT) 5-6 %.

För mer information kontakta:

Magnus Thorstholm Jensen / IR-direktör/ Tel: +45 30 50 44 02 / Email: matj@boozt.com
Ask Kirkeskov Riis / Kommunikations-direktör / tel: +45 53 62 54 60 / e-post: askr@boozt.com

Bifogade filer

Boozt rapporterar rekordförsäljning under Black Friday-veckan

Läs mer på MFN

Ämnen i artikeln


Boozt

Senast

74,00

1 dag %

0,34%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån