INVISIO lanserar en ny generation av headset för volymmarknaden – VD kommenterar


2 september, 09:32

INVISIO har idag lanserat sin senaste innovation – headsetet INVISIO T30. Lanseringen markerar starten på en ny generation taktiska headset som kombinerar marknadsledande prestanda med en helt ny typ av mångsidighet och flexibilitet. Headsetet stärker INVISIOs möjligheter på den större volymmarknaden och förväntas bidra avsevärt till tillväxten redan under 2026.


VD Lars Højgård Hansen kommenterar:

”INVISIO T30 är en av de viktigaste produktlanseringarna i bolagets historia. Headsetet stärker vårt erbjudande inom de riktigt stora användargrupperna, som reguljära arméer. Lanseringen innebär förbättrade möjligheter att vinna volymupphandlingar från bl. a försvarsmakter inom NATO, vilka under de kommande åren förväntas genomföra omfattande anskaffningar.

INVISIO T30 är ett avancerat headset som innehåller alla tekniska landvinningar och prestanda från bolagets övriga modeller. Det kompletterar vår redan världsledande portfölj av headset som INVISIO X7, INVISIO T7 och Racal Acoustics RA4000.

INVISIO T30 är ett banbrytande tillskott, eftersom det erbjuder oöverträffad mångsidighet, överlägsen ljudkvalitet, hörselskydd och situationsmedvetenhet. Kort sagt, det representerar en helt ny generation headset, som eliminerar behovet av att byta utrustning mellan olika scenarier.

INVISIO T30 är unikt i sin flexibilitet Det kan fungera fristående genom ett eget batteri men kan också anslutas till INVISIOs olika kontrollenheter. I tillägg har vi utvecklat en helt ny och kostnadseffektiv PTT, INVISIO P30, specifikt anpassad för INVISIO T30.

Styrkan i INVISIOs samlade erbjudande ligger i det integrerade ekosystemet. Systemet ger användarna framför allt flexibilitet att sätta ihop uppdragsanpassade lösningar, genom att kombinera olika INVISIO-produkter, som alla fungerar sömlöst tillsammans och erbjuder plug-and-play-användarvänlighet.

Den adresserbara globala marknaden för INVISIOs personliga kommunikationssystem inom försvar och blåljusverksamhet uppskattas till cirka 11 miljarder SEK årligen, där headset utgör en betydande del av uppskattningen.”

För att komma åt högupplösta bilder, klicka här.

En mer utförlig produktbeskrivning på engelska återfinns i här.

Kontaktpersoner:
Lars Højgård Hansen, VD, INVISIO
Mobil: +45 5372 7722  |  E-post: lhh@invisio.com

Michael Peterson, Director Investor Relations & Corporate Communication, INVISIO
Mobil: +45 5372 7733 | E-post: mpn@invisio.com

Om INVISIO AB (publ)
INVISIO utvecklar och säljer avancerade kommunikationssystem som gör det möjligt för yrkesgrupper i bullriga och uppdragskritiska miljöer att kommunicera, skydda sin hörsel och arbeta effektivt. Bolaget kombinerar specialistkunskaper i akustik och hörsel med ett brett ingenjörskunnande inom bland annat mjukvara, materialteknik och integration. INVISIOs lösningar marknadsförs under de två varumärkena INVISIO och Racal Acoustics. Försäljningen sker via huvudkontoret i Köpenhamn och försäljningskontoren i USA, Frankrike, Storbritannien, Italien och Thailand samt via ett globalt nätverk av partners. INVISIO har säte i Stockholm och är noterat på Nasdaq Stockholm (IVSO). Mer information finns på företagets webbplats www.invisio.com

Bifogade filer
INVISIO lanserar en ny generation av headset för volymmarknaden – VD kommenterar

Läs mer på MFN

Ämnen i artikeln


INVISIO

Senast

314,00

1 dag %

1,95%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån