SDS vinner order värd 5,5 miljoner SEK från en befintlig kund i UAE
1 september, 08:30
1 september, 08:30
Seamless Distribution Systems (SDS) har erhållit en strategiskt viktig order om 5,5 miljoner SEK från en befintlig kund i Förenade Arabemiraten för uppgradering av SDS:s Interactive Voice Response-system (IVR).
Bolagets IVR-system är en avancerad lösning som möjliggör effektiv kommunikation mellan uppringare och företag genom automatiserade menyer. Systemet guidar användare via knappval eller röststyrning, vilket underlättar hantering av ärenden såsom saldoavstämning, betalningar och svar på vanliga frågor. Detta ger ökad kundnöjdhet, förbättrad service och effektivare resursanvändning.
SDS:s innovationskraft, robusta teknologiplattform och dokumenterade erfarenhet av att leverera affärskritiska lösningar till operatörer har varit avgörande för kundens beslut.
"Vi ser det som en stark bekräftelse på vår position som ledande leverantör när våra långvariga kunder väljer att förnya sitt förtroende för SDS. Genom att erbjuda lösningar som främjar både effektivitet och intäktstillväxt bidrar vi till våra kunders fortsatta framgång," säger Martin Schedin, VD för SDS.
Projektets intäkter kommer att redovisas löpande allt eftersom leveransen fortskrider. Avtalet markerar ett betydande steg mot SDS:s målsättning att återkommande intäkter ska täcka bolagets operativa kostnader, vilka avsevärt kommer att reduceras under 2025. När detta mål uppnås kommer all nyförsäljning av licenser och produkt-implementeringar innebära en omedelbar positiv effekt på resultatet.
För mer information kontakta:
Jens Ålander
Chief Financial Officer
+46 70 095 89 62
OM SDS
SDS är ett svenskt internationellt mjukvaruföretag som är specialiserat på mobila betaltjänster för mobiloperatörer, distributörer, återförsäljare och konsumenter. SDS säkerställer att telekomoperatörer kan sälja samtalstid, data och tilläggstjänster där SDS produkter och tjänster hanterar upp till 90 % av Teleoperatörens försäljning. Idag har SDS implementerat lösningar inom Fintech, avancerad analys och Retail Value Management och där dessa produkter har lyckats omvandlas de till så kallade SaaS-lösningar.
SDS har cirka 250 anställda i Sverige, Frankrike, Rumänien, Sydafrika, Ghana, Nigeria, Förenade Arabemiraten, Pakistan och Indien. SDS hanterar årligen mer än 15 miljarder transaktioner värda över 14 miljarder USD. Via över 3 miljoner månatliga aktiva återförsäljare av digitala produkter betjänas, indirekt, mer än 1100 miljoner konsumenter globalt.
SDS aktie är noterad på Nordic SME på Nordic Growth Market.
Bifogade filer
SDS-vinner-order-vard-55-miljoner-SEK-fran-en-befintlig-kund-.pdf1 september, 08:30
Seamless Distribution Systems (SDS) har erhållit en strategiskt viktig order om 5,5 miljoner SEK från en befintlig kund i Förenade Arabemiraten för uppgradering av SDS:s Interactive Voice Response-system (IVR).
Bolagets IVR-system är en avancerad lösning som möjliggör effektiv kommunikation mellan uppringare och företag genom automatiserade menyer. Systemet guidar användare via knappval eller röststyrning, vilket underlättar hantering av ärenden såsom saldoavstämning, betalningar och svar på vanliga frågor. Detta ger ökad kundnöjdhet, förbättrad service och effektivare resursanvändning.
SDS:s innovationskraft, robusta teknologiplattform och dokumenterade erfarenhet av att leverera affärskritiska lösningar till operatörer har varit avgörande för kundens beslut.
"Vi ser det som en stark bekräftelse på vår position som ledande leverantör när våra långvariga kunder väljer att förnya sitt förtroende för SDS. Genom att erbjuda lösningar som främjar både effektivitet och intäktstillväxt bidrar vi till våra kunders fortsatta framgång," säger Martin Schedin, VD för SDS.
Projektets intäkter kommer att redovisas löpande allt eftersom leveransen fortskrider. Avtalet markerar ett betydande steg mot SDS:s målsättning att återkommande intäkter ska täcka bolagets operativa kostnader, vilka avsevärt kommer att reduceras under 2025. När detta mål uppnås kommer all nyförsäljning av licenser och produkt-implementeringar innebära en omedelbar positiv effekt på resultatet.
För mer information kontakta:
Jens Ålander
Chief Financial Officer
+46 70 095 89 62
OM SDS
SDS är ett svenskt internationellt mjukvaruföretag som är specialiserat på mobila betaltjänster för mobiloperatörer, distributörer, återförsäljare och konsumenter. SDS säkerställer att telekomoperatörer kan sälja samtalstid, data och tilläggstjänster där SDS produkter och tjänster hanterar upp till 90 % av Teleoperatörens försäljning. Idag har SDS implementerat lösningar inom Fintech, avancerad analys och Retail Value Management och där dessa produkter har lyckats omvandlas de till så kallade SaaS-lösningar.
SDS har cirka 250 anställda i Sverige, Frankrike, Rumänien, Sydafrika, Ghana, Nigeria, Förenade Arabemiraten, Pakistan och Indien. SDS hanterar årligen mer än 15 miljarder transaktioner värda över 14 miljarder USD. Via över 3 miljoner månatliga aktiva återförsäljare av digitala produkter betjänas, indirekt, mer än 1100 miljoner konsumenter globalt.
SDS aktie är noterad på Nordic SME på Nordic Growth Market.
Bifogade filer
SDS-vinner-order-vard-55-miljoner-SEK-fran-en-befintlig-kund-.pdfAnalyser
Riksbanken och inflationen
Patenttvisten i Neonode
Guld
Analyser
Riksbanken och inflationen
Guld
1 DAG %
Senast
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 607,54