Coop Norrbotten väljer Thinc Collective-byrån Context Media som ny mediebyrå

Coop Norrbotten har valt Context Media, ett bolag i Thinc Collective-koncernen, som ny partner inom medieplanering och strategisk kommunikation.

– Vi är mycket stolta över att Coop Norrbotten väljer Context Media som sin nya mediebyrå. Att få samarbeta med ytterligare en Coopförening är ett fint kvitto på vårt långsiktiga arbete och lokala engagemang, sägerStaffan Petersson, projektledare och partner påContext Media med kontor i Luleå, Umeå, Stockholm och Växjö.

– Vi på Coop Norrbotten ser fram emot samarbetet med Context Media. Vi värdesätter partnerskap som bygger på lokal förståelse och närvaro – därför känns det helt rätt att arbeta med en byrå som känner platsen och har den rätta kompetensen att lyfta vårt arbete framåt, sägerFanny Mosesson, marknadsansvarig, ochAndré Piironen, försäljningschef påCoop Norrbotten.

Det nya partnerskapet har inletts och första kampanjen rullar. Context Media uppskattar omsättningen till cirka 2,5 MSEK per år.

Thinc Collective är en kommunikationskoncern som erbjuder en grupp av bolag inom system, kommunikation och struktur. Gruppens kompetensområden omfattar allt från data, analys, teknikutveckling och SaaS-system till kommunikation, reklam, media, PR och brand experience. Bolagen arbetar strategiskt såväl som kreativt och operativt. Koncernen riktar sig till kunder oavsett bransch med behov av sammanhållen kommunikation. Thinc Collective är verksamma inom Norden.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anders Wallqvist, VD, Thinc Collective AB
070-722 08 42
anders.wallqvist@thinccollective.se

Staffan Petersson
Projektledare/Partner Context Media
070-638 11 44
staffan@contextmedia.se

Läs mer på Cision

Ämnen i artikeln


Thinc

Senast

1,75

1 dag %

−3,85%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån