Touchtech AB | Göteborg den 8 februari 2019 Under december och januari har vi, i nära samarbete med Coop och Avensia, utvecklat Vendo med nya och spännande funktioner. Vendo kan nu visa butikssaldo, leverantörsartikelnummer, butiksunika priser, etiketter på produktbilderna för att t.ex. framhäva kampanjvaror och många fler saker. Det i sin tur har lett till att vi har fått fortsatt förtroende av Coop som beställlt ytterligare sju Vendo-installationer, vilket kan läsas om mer i pressmeddelandet från 2019-01-22. Samarbetet med Avensia har även bidragit till att vi fått ett avtal med Stenströms till ett initialt värde av 750 000kr, vilket informerades om i pressmeddelande från 2018-12-12 och 2019-02-06. Vendo kommer att ha lanserats i fem butiker med initial utbildning för butikspersonalen och coachning av vår Vendo-coach. Vår Vendo-coach påbörjade sin tjänst för en månad sedan och har tack vare sin långa erfarenhet lyckats komma in i rollen väldigt bra. I år kommer vi fokusera framförallt på våra befintliga kunders framgång där Vendo-coachen kommer vara en väsentlig pusselbit i att skapa engagemang bland butikspersonalen. Detta fokus tror vi också är en viktig del av att få till genombrottsaffärer under året. Övriga händelser: · Det var glädjande att Clas Ohlson valde att förlänga Lima-avtalet efter utvärdering under 2018, vilket informerades om i pressmeddelande från 2019-01-21 · Bestseller/Jack & Jones som sedan tidigare utvärderar Vendo i sju butiker kommer snart att utöka med två butiker till. Diskussion om fortsatt samarbete och utrullning efter utvärderingsperioden pågår. Potentialen för projektet är ca 300 egenägda J&J-butiker och ytterligare ca 300 J&J-franchise/partner-butiker. · Försäljningen via Vendo i J.Lindeberg-butiker har tagit fart och står för en markant andel av vissa JL-butikers totala försäljning, vilket är positivt inför framtiden. För ytterligare information, vänligen kontakta Deniz Chaban, VD deniz@touchtech.com 031-75 73 260 Om Touchtech Touchtech är ett innovativt svenskt bolag som tillhandahåller helhetslösningar till detaljhandeln för att digitalisera butiksupplevelsen och öka försäljningen i butik. Bolaget utvecklar och säljer två produkter: Touchtech Lima och Touchtech Vendo. Båda består av interaktiv mjukvara som installeras på större touchskärmar och används i fysiska miljöer som butiker, showrooms och mässor. Bolagets produkter ryms inom det begrepp som benämns ”Endless-Aisle”, vilket kan översättas till ”oändlig hylla” på svenska. Begreppet syftar på att via en touchskärm kunna presentera oändligt med information om exempelvis produkter.

Ämnen i artikeln


Touchtech

Senast

5,00

1 dag %

2,04%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

OMX Stockholm 30

1 DAG %

0,06%

Senast

2 445,67

1 mån
Loading market data...
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Placera

Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.

Affärsvärlden
AFV

Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.

Annons
Introduce

för börsens små- och medelstora företag.

Annons
Investtech

Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.