Touchtech lägesuppdatering
23 juni, 08:17
23 juni, 08:17
Touchtech lägesuppdatering
Till våra aktieägare,
För att möta önskemål om mer regelbundna uppdateringar kommer vi att publicera löpande lägesrapporter. Dessa rapporter kommer att inkludera insikter om marknaden, produktnyheter, kundprojekt samt relevanta uppdateringar från LinkedIn.
Följ oss på LinkedIn för de senaste nyheterna:
- Deniz Chaban: https://www.linkedin.com/in/denizchaban/
- Touchtech: https://www.linkedin.com/company/wearetouchtech
Effektiviserad utveckling med AI
Efter omförhandlingen av avtalet med BESTSELLER (se pressmeddelande 26 maj) har vi omorganiserat och minskat utvecklingsteamet. Detta beräknas förbättra lönsamheten med 1,4 MSEK per kvartal (se pressmeddelande 2 juni), med full effekt från september, vilket förväntas leda till en balanserad budget.
Omstruktureringen har lett till att vi utvärderar hur AI kan öka vår produktivitet. Sedan den 2 juni tillämpar vi en policy där 100% av vår mjukvarukod ska genereras av AI. Detta ställer höga krav på att utvecklingsorganisationen att anpassa sig och optimerar arbetsflöden, men resultaten redan efter 3 veckor är lovande. Målet är att kunna mer än dubblera outputen av ny funktionalitet inom 3-6 månader, trots ett mindre utvecklingsteam.
Touchtech InStore
Det danska varumärket Zizzi har tecknat avtal om att rulla ut Touchtech InStore till 40 butiker under 2025 (se pressmeddelande 26 maj). Ambitionen är minst fem butiker per månad, men utrullningen ser ut att gå snabbare. Zizzi avbröt en tidigare integration 2022 för att testa en egen lösning, som aldrig implementerades. Deras återkomst bekräftar värdet av vår försäljningsökande lösning, men belyser samtidigt svårigheter varumärken har med att prioritera denna typ av verktyg.
Även Pieces, ett damvarumärke inom BESTSELLER-gruppen, har beslutat att börja använda Touchtech InStore. Vero Moda, även de inom BESTSELLER-gruppen, som använt InStore i Belgien i flera år, kommer att ansluta sina svenska butiker under året. Till skillnad från Jack & Jones är dessa varumärken inte centralt styrda, vilket tidigare har försvårat utrullningen till nya marknader.
InStore-appen är, utifrån ett tekniskt perspektiv, en ledande lösning på marknaden med avancerade AI-rekommendationer och ett intuitivt användargränssnitt för butiker. Våra befintliga kunder är väldigt tillfredställda med den befintliga funktionaliteten och det finns dessutom utrymme för att de att växa in i mer funktioner. Vi kommer därför att prioritera sälj- och marknadsföringsinstser samt se över en partnerstrategi, framför aktiv utveckling av ny funktionalitet ett tag framöver.
Samarbetet med Google
Vårt samarbete med Google för att utveckla en AI-tjänst för modeindustrin (se pressmeddelande 31 juli 2024) fortsätter och fördjupas. Vi har presenterat Touchtech på två Google Cloud Summit-event, börjat skapa relationer inom deras organisation och fått hjälp med kontakter till potentiella kunder och partners.
Se vår presentation från Google Cloud Nordic Summit den 11 juni 2025, som visar Touchtech InStore med nya "How To Wear It" och en vision för Touchtech DSR (Digital Showroom):
Ett retail-event planeras i höst där vi sannolikt får möjlighet att presentera igen för att öka medvetenheten om vårt erbjudande. I april presenterade vi på ett liknande sätt på PI Apparel-eventet i Italien. Kombinationen av scenpresentationer och sociala medier har varit ett kostnadseffektivt sätt att skapa "awareness" och nå ut till potentiella kunder.
Market Produkt Fit: Utmaningar och åtgärder
Trots att våra lösningar för retail (InStore) och wholesale (DSR) bidrar med ökad effektivisering och försäljning, får vi ofta frågan varför det är svårt att sluta nya kundavtal och hur vi hanterar denna utmaning.
Det är inte helt enkelt att svara på, då anledningarna varierar från kund till kund. Generellt kan utmaningarna för både InStore och DSR brytas ner i tre kategorier:
Vi har initierat flera åtgärder för att möta dessa utmaningar:
Vår presentation från Google-eventet är ett exempel på hur vi ompositionerar produkterna och breddar funktionaliteten för att täcka ett mer heltäckande behov:
För ytterligare information, vänligen kontakta
Deniz Chaban, vd
deniz@touchtech.com
Om Touchtech
Touchtech is a SaaS platform with tools that assist salespeople to connect, present and do business with their customers. The platform is used globally, by thousands of consumers and salespeople in over hundreds of retail stores and wholesale showrooms. Jack & Jones, Axel Arigato and Vero Moda are some of the brands using Touchtech to make selling easy and bridge the gap between their physical and digital commerce. Touchtech, a Swedish Fashion-Tech company, was founded in 2008 by Deniz Chaban and Sebastian Hartman. Since 2017 it is publicly traded on the Swedish stock exchange. Learn more about Touchtech on www.touchtech.com.
23 juni, 08:17
Touchtech lägesuppdatering
Till våra aktieägare,
För att möta önskemål om mer regelbundna uppdateringar kommer vi att publicera löpande lägesrapporter. Dessa rapporter kommer att inkludera insikter om marknaden, produktnyheter, kundprojekt samt relevanta uppdateringar från LinkedIn.
Följ oss på LinkedIn för de senaste nyheterna:
- Deniz Chaban: https://www.linkedin.com/in/denizchaban/
- Touchtech: https://www.linkedin.com/company/wearetouchtech
Effektiviserad utveckling med AI
Efter omförhandlingen av avtalet med BESTSELLER (se pressmeddelande 26 maj) har vi omorganiserat och minskat utvecklingsteamet. Detta beräknas förbättra lönsamheten med 1,4 MSEK per kvartal (se pressmeddelande 2 juni), med full effekt från september, vilket förväntas leda till en balanserad budget.
Omstruktureringen har lett till att vi utvärderar hur AI kan öka vår produktivitet. Sedan den 2 juni tillämpar vi en policy där 100% av vår mjukvarukod ska genereras av AI. Detta ställer höga krav på att utvecklingsorganisationen att anpassa sig och optimerar arbetsflöden, men resultaten redan efter 3 veckor är lovande. Målet är att kunna mer än dubblera outputen av ny funktionalitet inom 3-6 månader, trots ett mindre utvecklingsteam.
Touchtech InStore
Det danska varumärket Zizzi har tecknat avtal om att rulla ut Touchtech InStore till 40 butiker under 2025 (se pressmeddelande 26 maj). Ambitionen är minst fem butiker per månad, men utrullningen ser ut att gå snabbare. Zizzi avbröt en tidigare integration 2022 för att testa en egen lösning, som aldrig implementerades. Deras återkomst bekräftar värdet av vår försäljningsökande lösning, men belyser samtidigt svårigheter varumärken har med att prioritera denna typ av verktyg.
Även Pieces, ett damvarumärke inom BESTSELLER-gruppen, har beslutat att börja använda Touchtech InStore. Vero Moda, även de inom BESTSELLER-gruppen, som använt InStore i Belgien i flera år, kommer att ansluta sina svenska butiker under året. Till skillnad från Jack & Jones är dessa varumärken inte centralt styrda, vilket tidigare har försvårat utrullningen till nya marknader.
InStore-appen är, utifrån ett tekniskt perspektiv, en ledande lösning på marknaden med avancerade AI-rekommendationer och ett intuitivt användargränssnitt för butiker. Våra befintliga kunder är väldigt tillfredställda med den befintliga funktionaliteten och det finns dessutom utrymme för att de att växa in i mer funktioner. Vi kommer därför att prioritera sälj- och marknadsföringsinstser samt se över en partnerstrategi, framför aktiv utveckling av ny funktionalitet ett tag framöver.
Samarbetet med Google
Vårt samarbete med Google för att utveckla en AI-tjänst för modeindustrin (se pressmeddelande 31 juli 2024) fortsätter och fördjupas. Vi har presenterat Touchtech på två Google Cloud Summit-event, börjat skapa relationer inom deras organisation och fått hjälp med kontakter till potentiella kunder och partners.
Se vår presentation från Google Cloud Nordic Summit den 11 juni 2025, som visar Touchtech InStore med nya "How To Wear It" och en vision för Touchtech DSR (Digital Showroom):
Ett retail-event planeras i höst där vi sannolikt får möjlighet att presentera igen för att öka medvetenheten om vårt erbjudande. I april presenterade vi på ett liknande sätt på PI Apparel-eventet i Italien. Kombinationen av scenpresentationer och sociala medier har varit ett kostnadseffektivt sätt att skapa "awareness" och nå ut till potentiella kunder.
Market Produkt Fit: Utmaningar och åtgärder
Trots att våra lösningar för retail (InStore) och wholesale (DSR) bidrar med ökad effektivisering och försäljning, får vi ofta frågan varför det är svårt att sluta nya kundavtal och hur vi hanterar denna utmaning.
Det är inte helt enkelt att svara på, då anledningarna varierar från kund till kund. Generellt kan utmaningarna för både InStore och DSR brytas ner i tre kategorier:
Vi har initierat flera åtgärder för att möta dessa utmaningar:
Vår presentation från Google-eventet är ett exempel på hur vi ompositionerar produkterna och breddar funktionaliteten för att täcka ett mer heltäckande behov:
För ytterligare information, vänligen kontakta
Deniz Chaban, vd
deniz@touchtech.com
Om Touchtech
Touchtech is a SaaS platform with tools that assist salespeople to connect, present and do business with their customers. The platform is used globally, by thousands of consumers and salespeople in over hundreds of retail stores and wholesale showrooms. Jack & Jones, Axel Arigato and Vero Moda are some of the brands using Touchtech to make selling easy and bridge the gap between their physical and digital commerce. Touchtech, a Swedish Fashion-Tech company, was founded in 2008 by Deniz Chaban and Sebastian Hartman. Since 2017 it is publicly traded on the Swedish stock exchange. Learn more about Touchtech on www.touchtech.com.
Aktierekommendationer
Oljepriset
Aktierekommendationer
Oljepriset
1 DAG %
Senast
Swedbank Robur Global Emerging Markets A
Igår, 15:13
Förvaltaren gör comeback i Japanfonden – Barnevik lämnar
VEF
Igår, 14:01
VEF: Det hänger på Creditas
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 452,44