Disney: Över 150 miljoner användare ser reklamfinansierad streaming
9 januari, 07:55
9 januari, 07:55
Amerikanska nöjesbolaget Walt Disney avslöjar för första gången att omkring 157 miljoner användare globalt tar del av företagets reklamfinansierade streamingtjänster, varav 112 miljoner finns på hemmamarknaden i USA.
Siffrorna, som omfattar plattformarna Disney+, Hulu och ESPN+, visar hur viktig reklamförsäljningen har blivit för lönsamheten i streamingbranschen.
Traditionella TV-bolag har ett standardiserat sätt att mäta tittarsiffror. Något sådant finns det fortfarande inte för att mäta den globala streamingannonseringens publikstorlek.
Walt Disney kommer att släppa sin rapport den 5 februari före New York-börsen öppnar.
newsroom@finwire.se
Nyhetsbyrån Finwire
9 januari, 07:55
Amerikanska nöjesbolaget Walt Disney avslöjar för första gången att omkring 157 miljoner användare globalt tar del av företagets reklamfinansierade streamingtjänster, varav 112 miljoner finns på hemmamarknaden i USA.
Siffrorna, som omfattar plattformarna Disney+, Hulu och ESPN+, visar hur viktig reklamförsäljningen har blivit för lönsamheten i streamingbranschen.
Traditionella TV-bolag har ett standardiserat sätt att mäta tittarsiffror. Något sådant finns det fortfarande inte för att mäta den globala streamingannonseringens publikstorlek.
Walt Disney kommer att släppa sin rapport den 5 februari före New York-börsen öppnar.
newsroom@finwire.se
Nyhetsbyrån Finwire
Inflationen
Aktieanalyser
Rapporter
Inflationen
Aktieanalyser
Rapporter
1 DAG %
Senast
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 602,90