Teknikbolaget Eyeon Group har ingått ett avtal med ett etablerat säljbolag för att överlåta varumärket Protectia, enligt ett pressmeddelande.

"Detta strategiska steg gör det möjligt för Eyeon Group att fokusera på att stärka sin position och tillväxt inom alla B2B-marknader", skriver bolaget i ett pressmeddelande.

Det nya avtalet innebär en hög marginal för Eyeon Group som står för den tekniska plattformen och Protectia står för säljarna och det aktiva säljarbetet. I och med detta bedöms ebitda-marginalen under år 2025 förbättras från cirka 55 procent till 65-70 procent. Målsättningen för 2025 är fortsatt att nå en försäljning om 100 miljoner kronor.

Inom ramen för samarbetet är ambitionen och målsättningen att skala antalet säljare som säljer Eyeon Groups B2B-tjänster till cirka 200 mot slutet av år 2025.

Affären inkluderar försäljningen av det kompletta konceptet, inklusive varumärket Protectia, tillhörande webbplatser och tillhörande lösningar. Eyeon Group kommer dock fortsatt att leverera den underliggande tekniken, medan den nya partnern tar ansvar för varumärket, försäljning och marknadsföring.

Lars Johansson
lars.johansson@finwire.se
Nyhetsbyrån Finwire

Ämnen i artikeln

Eyeon Group

Senast

21,95

1 dag %

3,54%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

OMX Stockholm 30

1 DAG %

0,92%

Senast

2 434,06

1 mån
Loading market data...
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Palutko Macéus
Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.
Affärsvärlden
AFV
Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.
Annons
Introduce
för börsens små- och medelstora företag.
Annons
Investtech
Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.